De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 09:39
HHR schreef: ↑Gisteren, 09:24
Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 08:20
Arja schreef: ↑
(...) Ik kwam in de tachtiger jaren tot geloof in de Heere Jezus. In Kootwijkerbroek. Dat is al wel een tijdje geleden. (....)
Ik stop ermee, maar als je serieus in gesprek wilt gebruik dan dit soort, voor gg'mers,
vervreemende bewoordingen niet. Dan werp je zelf! al de barrieres op. En waarom? Wees de gg'ers een gg'er en de evangelische een evangelische als je wat wilt veranderen en daarvoor is een relatie.benodigd.
Meen je dit serieus?
Dan heb ik 35/40 jaar van mijn leven blijkbaar in een Evangelische kerk gezeten ipv de GG.
En nog hoor ik deze taal vanuit de GG.
Ik weet niet waar jij zit..
Ik snap Wim wel. Het woordje “geloven” in “Jezus” wordt als oppervlakkig gezien… Bij veel mensen gaat er dan een knopje om. Maar het is gewoon heel bijbels. Ik dacht dat ook altijd zo, maar van de Brink heeft mooie uitleg filmpjes waarin geloven dus gewoon heel bijbels is. Dat laat hij dan zien aan hand bijbel, Dordtse Leerregels en catechismus.. En alst bijbels is dan moeten we dat denk doen en niet anders gaan praten omdat het zo hoort..
Ik heb eens van de filmpjes gedeeld. Heel goede uitleg en echt aanrader om eens te luisteren. Je krijgt dan heel helder beeld van alles.. Voorheen vond ik Dordtse Leerregels maar moeilijk en zwaar, maar toen ik die filmpjes van van den Brink luisterde is dat wel veranderd. Je leert daar echt van
Kun je zien hoe verschillend we lezen.
Ik koos bewust voor deze bewoordingen. Voor mij ligt de nadruk niet op tot geloof gekomen, maar op
in de Heere Jezus. Dáár ligt mijn eertijds achter.
Want ik geloofde niet in Hem. Ik had een diepe afkeer van Jezus. Ik was bezig met handlijnkunde en begon te geloven in reïncarnatie.
En dat heeft Hij door Zijn Woord en Geest totaal omgekeerd. Daarom herken ik mij zo in Paulus, die ook Jezus haatte, totdat hij hoorde: “Ik ben Jezus, Die u vervolgt.”
Zo radicaal was het bij mij ook. Niet dat ik Hem gegrepen heb, maar dat Hij mij gegrepen heeft.
En daarom zeg ik in mijn stukje: tot geloof gekomen
in de Heere Jezus.
Hij is het Lam van God dat de zonden wegdraagt.
Hij heeft naar mij omgezien... anders zat ik nu nog in reïncarnatie en dergelijke.
Hij heeft al mijn zonden vergeven, ook die zonde dat ik Hem haatte.
Dus de nadruk ligt voor mij op Hem.
Op de Heere Jezus.
Hém, Die ik niet haatte... heeft mij gered.
Hij zoekt het verlorene.