Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Job
Berichten: 5184
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

Bewaar het Pand schreef: 01 jun 2026, 15:03 Gisterenmiddag begonnen aan 'Gebedsgestalten', van wijlen ds. F. Bakker.
Die trok ik pas ook weer uit de boekenkast. Voor de hoeveelste keer? Maar blijft altijd nieuw en kernachtig.
Chrisje72
Berichten: 1687
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Chrisje72 »

Omgaan met olifanten, red. Henk P. Medema
Wim Anker
Berichten: 6422
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Wim Anker »

Chrisje72 schreef: 06 jun 2026, 08:49 Omgaan met olifanten, red. Henk P. Medema
In de kamer?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 5058
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Terri »

Wim Anker schreef: 06 jun 2026, 09:20
Chrisje72 schreef: 06 jun 2026, 08:49 Omgaan met olifanten, red. Henk P. Medema
In de kamer?
Of in de porseleinkast? :D
Piet89-01
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2025, 12:47

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Piet89-01 »

Ik zocht Allah en vond Jezus. Indrukwekkend!

Tegelijk: ook moslims hebben succesverhalen: christenen of een pvv die tot hun geloof komen.
CvD
Berichten: 526
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door CvD »

Wie kan mij helpen aan het boek Gereformeerde Ethiek van d'r. H Bavinck.
Deze is namelijk nergens meer te verkrijgen, over de prijs worden we het wel eens.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 5948
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Maanenschijn »

Ik las afgelopen zondag het boek ‘Hij gelooft in mij’ van Eddy Vos.

Een autobiografisch boek. Opgegroeid in het Land van Heusden en Altena (Genderen en WIjk en Aalburg), de GG van Wijk en Aalburg en later terecht gekomen bij de ‘sekte’ De Deur die hij in het boek De Waskaars noemt.

Niet het zoveelste Franca Treur/Siebelink boek, maar wel met elementen die daarin ook voorkomen.

Een boeiend boek om te lezen, vooral voor hen die te maken hebben met het onderwerp ‘geloof en autisme’ (of kenmerken daarvan).
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 09 jun 2026, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 8145
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

CvD schreef: 09 jun 2026, 06:58 Wie kan mij helpen aan het boek Gereformeerde Ethiek van d'r. H Bavinck.
Deze is namelijk nergens meer te verkrijgen, over de prijs worden we het wel eens.
Kun je beter in het topic 'Ik zoek een boek...' zetten.
Vrouwke
Berichten: 1478
Lid geworden op: 19 apr 2024, 10:25

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Vrouwke »

Bertiel schreef: 12 jan 2026, 17:08 John Mark Comer - practicing the way
Ik neem aan dat dit hetzelfde boek is als: De Weg volgen.

Wat vind je van dit boek? Zijn er hier meer die hem gelezen hebben?

Ik hoorde er een jongere over..

Het ND is niet zo positief: https://www.nd.nl/opinie/opinie/1257718 ... er-het-zic
Arja
Berichten: 3398
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Arja »

Vrouwke schreef: 10 jun 2026, 13:38
Bertiel schreef: 12 jan 2026, 17:08 John Mark Comer - practicing the way
Ik neem aan dat dit hetzelfde boek is als: De Weg volgen.

Wat vind je van dit boek? Zijn er hier meer die hem gelezen hebben?

Ik hoorde er een jongere over..

Het ND is niet zo positief: https://www.nd.nl/opinie/opinie/1257718 ... er-het-zic
Een podcast over dit thema
https://www.youtube.com/watch?v=w6-exryo5LQ
wfloor
Berichten: 258
Lid geworden op: 18 aug 2014, 17:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door wfloor »

wfloor schreef: 05 jun 2026, 22:37
merel schreef: 05 jun 2026, 21:20
huisman schreef: 05 jun 2026, 21:07
merel schreef: 05 jun 2026, 19:44 Inferno al gekocht?
Nee, denk dat ik een gesigneerd exemplaar van br. Huijgen krijg. :) (Wist niet dat het boek uit is)
Sinds afgelopen week. Ik zag het langskomen op LinkedIn. Denk dat ik het wel ga aanschaffen.
Heb het gisteren binnen gekregen. Ben met lezen begonnen als in een roman, (eerst achterin lezen om te zien hoe het afloopt). Dat gaf wel zin om de rest ook tot me te nemen. Eerlijk gezegd...viel het niet direct tegen...
Op het onderwerp CGK vrouw en ambt was Huijgen bij mij in duigen gevallen. Maar met dit boek is hij wel wat opgekrabbelt. Hij geeft aan dat er meer hel en verdoemenis gepreekt moet worden, om Zijn genade te laten schitteren. Binnenkort toch maar weer eens een preek an hem gaan beluisteren of hij het zelf ook in praktijk brengt.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 3342
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door FlyingEagle »

Bertiel schreef:Ik ben bezig in:
(…)
Deuteronium - Mackingtosh
(…)
Is dat deze? https://www.dbnl.org/arch/mack018aant05 ... t05_01.pdf
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 21417
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

Job van Joseph Roth. Gekregen op vaderdag van een lezende dochter. :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 5699
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Huisman heeft: Het Evangelie in Genesis,
van Henry Law (1797-1884)
al gelezen?
Wat vindt u van dit boek?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie