Die trok ik pas ook weer uit de boekenkast. Voor de hoeveelste keer? Maar blijft altijd nieuw en kernachtig.Bewaar het Pand schreef: ↑01 jun 2026, 15:03 Gisterenmiddag begonnen aan 'Gebedsgestalten', van wijlen ds. F. Bakker.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Omgaan met olifanten, red. Henk P. Medema
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Ik zocht Allah en vond Jezus. Indrukwekkend!
Tegelijk: ook moslims hebben succesverhalen: christenen of een pvv die tot hun geloof komen.
Tegelijk: ook moslims hebben succesverhalen: christenen of een pvv die tot hun geloof komen.
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Wie kan mij helpen aan het boek Gereformeerde Ethiek van d'r. H Bavinck.
Deze is namelijk nergens meer te verkrijgen, over de prijs worden we het wel eens.
Deze is namelijk nergens meer te verkrijgen, over de prijs worden we het wel eens.
- Maanenschijn
- Berichten: 5948
- Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Ik las afgelopen zondag het boek ‘Hij gelooft in mij’ van Eddy Vos.
Een autobiografisch boek. Opgegroeid in het Land van Heusden en Altena (Genderen en WIjk en Aalburg), de GG van Wijk en Aalburg en later terecht gekomen bij de ‘sekte’ De Deur die hij in het boek De Waskaars noemt.
Niet het zoveelste Franca Treur/Siebelink boek, maar wel met elementen die daarin ook voorkomen.
Een boeiend boek om te lezen, vooral voor hen die te maken hebben met het onderwerp ‘geloof en autisme’ (of kenmerken daarvan).
Een autobiografisch boek. Opgegroeid in het Land van Heusden en Altena (Genderen en WIjk en Aalburg), de GG van Wijk en Aalburg en later terecht gekomen bij de ‘sekte’ De Deur die hij in het boek De Waskaars noemt.
Niet het zoveelste Franca Treur/Siebelink boek, maar wel met elementen die daarin ook voorkomen.
Een boeiend boek om te lezen, vooral voor hen die te maken hebben met het onderwerp ‘geloof en autisme’ (of kenmerken daarvan).
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 09 jun 2026, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Ik neem aan dat dit hetzelfde boek is als: De Weg volgen.
Wat vind je van dit boek? Zijn er hier meer die hem gelezen hebben?
Ik hoorde er een jongere over..
Het ND is niet zo positief: https://www.nd.nl/opinie/opinie/1257718 ... er-het-zic
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Een podcast over dit themaVrouwke schreef: ↑10 jun 2026, 13:38Ik neem aan dat dit hetzelfde boek is als: De Weg volgen.
Wat vind je van dit boek? Zijn er hier meer die hem gelezen hebben?
Ik hoorde er een jongere over..
Het ND is niet zo positief: https://www.nd.nl/opinie/opinie/1257718 ... er-het-zic
https://www.youtube.com/watch?v=w6-exryo5LQ
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Op het onderwerp CGK vrouw en ambt was Huijgen bij mij in duigen gevallen. Maar met dit boek is hij wel wat opgekrabbelt. Hij geeft aan dat er meer hel en verdoemenis gepreekt moet worden, om Zijn genade te laten schitteren. Binnenkort toch maar weer eens een preek an hem gaan beluisteren of hij het zelf ook in praktijk brengt.wfloor schreef: ↑05 jun 2026, 22:37Heb het gisteren binnen gekregen. Ben met lezen begonnen als in een roman, (eerst achterin lezen om te zien hoe het afloopt). Dat gaf wel zin om de rest ook tot me te nemen. Eerlijk gezegd...viel het niet direct tegen...
- FlyingEagle
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
- Locatie: air
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Is dat deze? https://www.dbnl.org/arch/mack018aant05 ... t05_01.pdfBertiel schreef:Ik ben bezig in:
(…)
Deuteronium - Mackingtosh
(…)
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Job van Joseph Roth. Gekregen op vaderdag van een lezende dochter. 
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Johann Gottfried Walther
- Berichten: 5699
- Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Huisman heeft: Het Evangelie in Genesis,
van Henry Law (1797-1884)
al gelezen?
Wat vindt u van dit boek?
van Henry Law (1797-1884)
al gelezen?
Wat vindt u van dit boek?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"