Ik vraag mij af of dat er veel mee te maken had. Ik ken deze dominee verder niet, maar heb er wel eens wat over gelezen.
Los daarvan: ik betwijfel echt of wat jij schrijft waar is, maar los daarvan heb ik hier vaker mijn ogen uitgekeken, dus ik laat me verrassen.
Gereformeerde Gemeenten
-
Evangelist
Re: Gereformeerde Gemeenten
Maar kun je dat aan de hand van 1 Timotheüs 3 en Titus 1 dan eens uitleggen.KDD schreef: ↑Gisteren, 23:14Omdat deze zaken het ambt in diskrediet brengen. En het is onbijbels. Lees 1 Timotheus 3 en Titus 1.Evangelist schreef: ↑Gisteren, 22:54Dat is niet een heel sterke verdediging.
Ik kan me je stelling rond een gescheiden man nog voorstellen. Maar van een celibatair levende homo niet. Waarom stel je dat?
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Paulus heeft in ieder geval nooit geschreven dat hij homoseksuele gevoelens had. Hoewel het zou kunnen, omdat hij er stevig over schrijft én spreekt over een engel van de satan die hem met vuisten sloeg. Dat zou goed bij elkaar kunnen passen.
In ieder geval: Paulus was positief over de ongehuwde staat voor een ambtsdrager, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Van de ouderling die ik bedoelde is zijn andere geaardheid wel degelijk bekend. Dat staat het ambt niet in de weg in zijn geval.GGotK schreef:Het is logischerwijs alleen geen probleem binnen de GG zolang hij afziet van seksualiteit + het niet openbaar maken van zijn geaardheid (zie ook de moeilijkheden betreffende ds D Burggraaf van de HHK die het wel openbaar maakte).
-
Groepscirkel
Mijn hoofdschuddende vraag was richting de speculatieve vraag van CvdW.Bert Mulder schreef: ↑Gisteren, 21:16Over de afzetting van Dr. J. Beeke in 1993 door de synode van de Netherlands Reformed Churches, daar hij niet de conclusie van de synode wilde aannemen over zijn echtscheiding. <>