Ja, dynamische contracten zullen het gedrag deels beïnvloeden. Ik heb een dynamisch contract en probeer rekening te houden met de prijs. Als de prijs om terug te leveren negatief is, schakelen mijn panelen automatisch uit en ik probeer tijdens opwek juis te gebruiken.Zeeuw schreef: ↑Vandaag, 13:16
Het verlagen van de pieken, verwacht je iets van het proberen te sturen van het gedrag van consumenten? Ik spreek vaak met Stedin, die druk bezig zijn met vrij maken van ruimte omdat veel van de netcongestie ook theoretisch van aard is en de pieken maar op een klein moment van de dag plaatsvinden.
Het weer
Re: Het weer
Re: Het weer
Wij hebben 15 panelen, leveren op dit moment 2500 watt op. We verbruiken 3700, ik heb net al de airco's aangezet voor 3 uurtjes zodat we straks met de piek alles weer uit kunnen zetten.
Oplevering van zonnepanelen is met deze hitte wel minder lijkt het.
Wij hebben dynamisch tarief, straks schiet hij over de euro per kwh, wij letten wel op maar ik sla daarin niet door. Als ik ga koken kijk ik echt niet naar de prijs maar ik ga op een dure dag niet de hele dag taarten bakken als dat niet direct nodig is voor een verjaardag ofzo.
Oplevering van zonnepanelen is met deze hitte wel minder lijkt het.
Wij hebben dynamisch tarief, straks schiet hij over de euro per kwh, wij letten wel op maar ik sla daarin niet door. Als ik ga koken kijk ik echt niet naar de prijs maar ik ga op een dure dag niet de hele dag taarten bakken als dat niet direct nodig is voor een verjaardag ofzo.
Re: Het weer
Dat lijkt niet alleen zo, dat is ook echt zo. De opgewekte vermogen neemt af naarmate de temperatuur hoger wordt.
Het voordeel van deze dagen in deze tijd van het jaar is het aantal uren dat de zon schijnt.
Er zijn ook genoeg accu's die 3000W of 3600W kunnen terugleveren. Voorwaarde is dan wel dat ze via een eigen groep zijn aangesloten. Soms moet een optie om met meer dan 800W te kunnen ontladen, expliciet ergens worden ingeschakeld in de software.
Re: Het weer
Zeker. Ik heb een Enphase systeem en Enphase heeft batterijen met een vermogen tot 7,6 kW. Maar dat zijn serieuze investeringen
.
Re: Het weer
net een uur met de kleine gewandeld want die wilde niet gaan slapen in/ op bed... het was behoorlijk warm
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Re: Het weer
Buienradar geeft nu voor Twente (dichtstbijzijnde KNMI-meetstation) 33,4 graden aan
en een gevoelstemperatuur van 34.7, graden
En in Rijssen-kern wordt door mijn mobiel nu al 36 graden aangegeven.
en een gevoelstemperatuur van 34.7, graden
En in Rijssen-kern wordt door mijn mobiel nu al 36 graden aangegeven.
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: Het weer
Voor morgen en vrijdag zijn de verwachte temperaturen wat lager ingeschat.
Re: Het weer
Super-El Niño, monster-El Niño: stevenen we af op het scenario van 1876?
El Niño is begonnen. Het dodelijke weerfenomeen wordt – mede door klimaatverandering – waarschijnlijk uitzonderlijk zwaar: het gaat komend jaar spoken. Voor sommige delen van de wereld wacht een ruige rit in een acht
posting.php?mode=reply&t=3572
El Niño is begonnen. Het dodelijke weerfenomeen wordt – mede door klimaatverandering – waarschijnlijk uitzonderlijk zwaar: het gaat komend jaar spoken. Voor sommige delen van de wereld wacht een ruige rit in een acht
posting.php?mode=reply&t=3572
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«