Geeske_1991 schreef:Buurman schreef:Geeske_1991 schreef:Attent dat jullie medelijden met mij hebben.
Heb liever medelijden met je eigen ziel.
Vreest gij ook God niet, daar gij in hetzelfde oordeel zijt?
Jullie doen net alsof ik er trots op ben..
Er wordt mij telkens gevraagd hoe het mijn staat gaat. Nou zo dus.
En nee, daar ben ik niet blij mee.
Maar ik kan niet in Hem geloven, als het mij niet gegeven wordt.
Meende toch dat je niet bekeerd hoefde te zijn om in dit forum te kunnen reageren....
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
"De Heere zegt: bekeert u! ("Nader, naakt tot God", Jakobus 4). Begin er aan! En als je dan begonnen bent, zul je ontdekken dat je nooit had kunnen beginnen als Gód niet begonnen was. Maar jij moet dus beginnen!" Aldus ds. J.
Driessen
Klopt helemaal. Ik had mezelf ooit is bekeerd, en ik kwam in de wanhoop terrecht. Toen kwam ik er achter dat niet God, maar ik zelf was begonnen.
Die verdoemelijke leer leerde ik in een andere gemeente.
Gelukkig weer op het honk terug.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik vind het dapper dat je zo open bent in je reactie. Maar mag ik eens vragen? Hoe kwam je erachter dat niet God maar jij begonnen was?
Ik zou je willen wijzen op deze tekst. ‘Dit is een betrouwbaar woord en alle aanneming waard dat Christus Jezus in de wereld gekomen is om zondaars zalig te maken, van wie ik de voornaamste ben.’ [1 Timotheüs 1:15] Ik proef uit je woorden dat het voor jou duidelijk is dat je een Zaligmaker nodig hebt. Vertoef dan niet, maar verwacht en hoop op Hem. Hij is gekomen naar deze aarde voor jou! Laat je zaligen. Niet omdat jij het waardig bent, maar omdat Hij het waardig is. Hij is naar deze aarde gekomen en heeft de straf gedragen voor de wereld (lees: kosmos), opdat een iegelijk die in Hem geloofd niet verderve, maar het eeuwige leven hebben. Hij hoeft niet nogmaals gekruisigd te worden. Het is volbracht! Door het verbroken lichaam en het uitgestorte bloed is er volkomen voldoening van al onze zonden!
Val dan nu op je knieën en belijdt Hem precies wat je zegt: ‘Heere, nu val ik constant weer terug op mijzelf en durf ik niet op U te zien, kan ik vanuit mijzelf niet op U zien. Regeer in mijn leven en verander mij, omdat U dat in Uw woord beloofd.’
Dat wens ik je van harte toe! Dat je mag zien op een rechtvaardig en barmhartig God. Rechtvaardig, omdat Hij niet over de schuld heenstapt. Daar heeft Jezus Christus voor moeten lijden. Barmhartig, omdat voor een ieder die dat belijdt en geloofd een rijkdom te vinden is in Hem.
Hem zij alle lof en eer, amen!