Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Vrouwke

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Vrouwke »

Is dit waar? Hebben anderen hier meer van gehoord of gezien?

Elon Musk citeerde de Bijbel in Davos bij het WEF uit het boek Openbaringen..

https://www.instagram.com/reel/DT3WcBDj ... IwNjQ2YQ==

Ik had m'n Insta weer ff op "voor jou" i.p.v. "volgend" gezet. Maar ik vraag me nu wel af dit echt gebeurt is. En zo ja, in welke context..
DDD

Bericht door DDD »

Waarom is dat relevant? Er zijn veel idioten die uit Openbaring citeren.

Een verstandig mens als Calvijn daarentegen heeft er wijselijk geen verklaring van gegeven.
parsifal

Bericht door parsifal »

DDD schreef: Vandaag, 16:37 Waarom is dat relevant? Er zijn veel idioten die uit Openbaring citeren.

Een verstandig mens als Calvijn daarentegen heeft er wijselijk geen verklaring van gegeven.
Dat is haast suggereren dat je als Christen beter van Openbaring weg kunt blijven (dat bedoel je vast niet).

Verder is de Bijbel citeren natuurlijk makkelijk. De juiste tekst in de juiste context citeren is al moeilijker. Ook Poetin citeerde "niemand heeft groter liefde, dan wie zijn leven geeft voor zijn vrienden" uit Johannes, dit gebruiken voor een oproep om voor Rusland tegen Oekraine te vechten is wat gezocht.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

@ DDD

Als "Big Tech" Openbaringen 18:23 citeert, vind ik dat best bijzonder. En ik zou dan eigenlijk wel willen weten in welk verband het aangehaalt werd.

Heb je het filmpje bekeken? Ik ken het Insta kanaal niet. Geen idee wie erachter zit. Maar ik ben gewoon benieuwd of het waar is wat die man beweert enzovoorts...
Plaats reactie