Synode GGiN(jaarloos)

Gerardus2

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Gerardus2 »

JanRap schreef: Vandaag, 12:22
Gerardus2 schreef: Vandaag, 10:07
klaasgijpstra schreef: Gisteren, 23:12 Ja nu wel. Zoals ik las weinig schokkende dingen. De visie op het aanbod van genade, dat document wat onlangs opgesteld is, wordt nog wat nader toegelicht om te voorkomen dat de strijd over dit onderwerp niet voor niks geweest is. En het RD wordt te licht bevonden.
Ik vraag mij af waarom, juist in deze tijd, de begrippen transparantie, integriteit en efficiëntie vertaald zouden moeten worden naar meer bijbelse begrippen. Beducht voor het binnenhalen van de wereld, lijkt mij ver gezocht, sterker nog: transparantie en integriteit geven meer vertrouwen en begrip. Juist in het kerkelijk leven ontbreekt dit laatste nogal eens.
Gerardus2, Dit vond ik nou juis heel terecht opgemerkt dat het niet wenselijk is dat er seculiere begrippen worden ingedragen in kerkenraden. Als het goed is en naar de Schrift is een kerkenraad een geestelijk college. Daar gaat het om broederlijke liefde en buigen voor de Heere en Zijn Woord en voor elkaar. En je neemt elkaar op z'n best. En indien nodig corrigeer je elkaar in liefde.
Hedendaagse begrippen kunnen uitstekend samengaan met een bijbelse invulling.
Plaats reactie