Het is thuis warmer dan op school. Eerst vraag gisteren bij de vrije middag: mag ik op het schoolplein spelen? :-)
Dus ik snap dat beleid niet. Het gaat om 'we kunnen geen verantwoordelijkheid meer nemen'. In een van de berichten zag ik zelfs 'we moeten ook denken aan de opa's en oma's die de kinderen moeten ophalen'. Eerste opmerking vanochtend toen we zaten te ontbijten in de tuin: 'maar dat mag toch niet van de meester?' :-)
Het weer
Re: Het weer
Mijn ervaring is dat scholen alles aangrijpen om geen les te geven. Dan is het te heet, te koud, sneeuw, storm etc. Ieder ander werkt toch ook gewoon door, ook zonder airco. Scholen met airco kunnen juist prima doorgaan met de lessen
-
Groepscirkel
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 10 okt 2025, 08:04
Re: Het weer
Gisteren op het nieuws: zo'n 80%> van de scholen voldoet niet om in deze hitte goed te kunnen draaien.
Los daarvan sla je code rood niet zomaar in de wind. Was er maar wind.
Los daarvan sla je code rood niet zomaar in de wind. Was er maar wind.
Re: Het weer
De meeste opa's en oma's die ik bij het hek zie staan kunnen zo te zien uitstekend tegen wat hogere temperaturen hoor. En anders maken ze de fietspaden maar onveilig met hun e-bikes.Herman schreef: ↑Vandaag, 08:22 Het is thuis warmer dan op school. Eerst vraag gisteren bij de vrije middag: mag ik op het schoolplein spelen? :-)
Dus ik snap dat beleid niet. Het gaat om 'we kunnen geen verantwoordelijkheid meer nemen'. In een van de berichten zag ik zelfs 'we moeten ook denken aan de opa's en oma's die de kinderen moeten ophalen'. Eerste opmerking vanochtend toen we zaten te ontbijten in de tuin: 'maar dat mag toch niet van de meester?' :-)
Re: Het weer
Code rood ga je niet zomaar negeren, als je de klaslokalen niet onder de 30 graden krijgt, is het concentratievermogen van de kinderen ook niet optimaal. En echt niet iedereen werkt gewoon door. Hier in het noorden is het code oranje en er vervalt al redelijk wat werk. Het is gewoon een probleem als de wegen niet goed tegen temperatuur kunnen, fietsen bij hoge temperaturen niet aan te raden is enz.
En ja schoolgebouwen zouden betere voorzieningen moeten hebben: Airco, goede ventilatie etc. (Ook in kader van ziekteverspreiding is dit goede investering), maar nu het nog niet zo ver is, moet je reageren op situatie nu.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Re: Het weer
de school waar mijn vrouw werkt als ook de school waar de oudste opzit zijn beide voorzien met klimaatbeheersing en dus open.
M'n vrouw mocht wel thuiswerken ivm de reisafstand, dat was dan wel lief. De airco in de auto is stuk, had gelukkig vervanging, maar dan nog
M'n vrouw mocht wel thuiswerken ivm de reisafstand, dat was dan wel lief. De airco in de auto is stuk, had gelukkig vervanging, maar dan nog
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Re: Het weer
Wij hebben een senior medewerker in dienst (+70) die zijn halve leven in Zuid-Afrika heeft gewoond. Ik vroeg hem net hoe hij na de middag naar hus gaat: het liefst gewoon op de fiets, want dit is toch lekker weer?
Re: Het weer
ik was net nog bij m'n ouders, ik ben blij dat ze vandaag niet op hoeven te passen.
Ik spreek veel ouderen die erg veel last hebben van de hitte
Ik spreek veel ouderen die erg veel last hebben van de hitte
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Re: Het weer
De scholen in de buurt hadden ruim voor code rood al aangegeven dat de kinderen vrij zouden zijn en draaien al anderhalve week tropenrooster. Ik begrijp het enerzijds wel, maar als het een jaarlijks terugkerend iets is, moet daarop geacteerd wordenparsifal schreef: ↑Vandaag, 10:18Code rood ga je niet zomaar negeren, als je de klaslokalen niet onder de 30 graden krijgt, is het concentratievermogen van de kinderen ook niet optimaal. En echt niet iedereen werkt gewoon door. Hier in het noorden is het code oranje en er vervalt al redelijk wat werk. Het is gewoon een probleem als de wegen niet goed tegen temperatuur kunnen, fietsen bij hoge temperaturen niet aan te raden is enz.
En ja schoolgebouwen zouden betere voorzieningen moeten hebben: Airco, goede ventilatie etc. (Ook in kader van ziekteverspreiding is dit goede investering), maar nu het nog niet zo ver is, moet je reageren op situatie nu.
Re: Het weer
Mijn moeder voelt het niet meer, nog gevaarlijker. Gaat lekker in het zonnetje de krant lezen....Bertiel schreef:ik was net nog bij m'n ouders, ik ben blij dat ze vandaag niet op hoeven te passen.
Ik spreek veel ouderen die erg veel last hebben van de hitte
Re: Het weer
Dat is toch wel echt ongezond inderdaad.