Het weer

Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 14409
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het weer

Bericht door Herman »

Het is thuis warmer dan op school. Eerst vraag gisteren bij de vrije middag: mag ik op het schoolplein spelen? :-)

Dus ik snap dat beleid niet. Het gaat om 'we kunnen geen verantwoordelijkheid meer nemen'. In een van de berichten zag ik zelfs 'we moeten ook denken aan de opa's en oma's die de kinderen moeten ophalen'. Eerste opmerking vanochtend toen we zaten te ontbijten in de tuin: 'maar dat mag toch niet van de meester?' :-)
merel
Berichten: 13322
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Het weer

Bericht door merel »

Mijn ervaring is dat scholen alles aangrijpen om geen les te geven. Dan is het te heet, te koud, sneeuw, storm etc. Ieder ander werkt toch ook gewoon door, ook zonder airco. Scholen met airco kunnen juist prima doorgaan met de lessen
Groepscirkel
Berichten: 839
Lid geworden op: 10 okt 2025, 08:04

Re: Het weer

Bericht door Groepscirkel »

Gisteren op het nieuws: zo'n 80%> van de scholen voldoet niet om in deze hitte goed te kunnen draaien.

Los daarvan sla je code rood niet zomaar in de wind. Was er maar wind.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 35542
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het weer

Bericht door Tiberius »

Herman schreef: Vandaag, 08:22 Het is thuis warmer dan op school. Eerst vraag gisteren bij de vrije middag: mag ik op het schoolplein spelen? :-)

Dus ik snap dat beleid niet. Het gaat om 'we kunnen geen verantwoordelijkheid meer nemen'. In een van de berichten zag ik zelfs 'we moeten ook denken aan de opa's en oma's die de kinderen moeten ophalen'. Eerste opmerking vanochtend toen we zaten te ontbijten in de tuin: 'maar dat mag toch niet van de meester?' :-)
De meeste opa's en oma's die ik bij het hek zie staan kunnen zo te zien uitstekend tegen wat hogere temperaturen hoor. En anders maken ze de fietspaden maar onveilig met hun e-bikes.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 10940
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het weer

Bericht door parsifal »

merel schreef: Vandaag, 09:00 Mijn ervaring is dat scholen alles aangrijpen om geen les te geven. Dan is het te heet, te koud, sneeuw, storm etc. Ieder ander werkt toch ook gewoon door, ook zonder airco. Scholen met airco kunnen juist prima doorgaan met de lessen
Code rood ga je niet zomaar negeren, als je de klaslokalen niet onder de 30 graden krijgt, is het concentratievermogen van de kinderen ook niet optimaal. En echt niet iedereen werkt gewoon door. Hier in het noorden is het code oranje en er vervalt al redelijk wat werk. Het is gewoon een probleem als de wegen niet goed tegen temperatuur kunnen, fietsen bij hoge temperaturen niet aan te raden is enz.

En ja schoolgebouwen zouden betere voorzieningen moeten hebben: Airco, goede ventilatie etc. (Ook in kader van ziekteverspreiding is dit goede investering), maar nu het nog niet zo ver is, moet je reageren op situatie nu.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Bertiel
Berichten: 7007
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49

Re: Het weer

Bericht door Bertiel »

de school waar mijn vrouw werkt als ook de school waar de oudste opzit zijn beide voorzien met klimaatbeheersing en dus open.
M'n vrouw mocht wel thuiswerken ivm de reisafstand, dat was dan wel lief. De airco in de auto is stuk, had gelukkig vervanging, maar dan nog
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 14409
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het weer

Bericht door Herman »

Tiberius schreef: Vandaag, 10:17 De meeste opa's en oma's die ik bij het hek zie staan kunnen zo te zien uitstekend tegen wat hogere temperaturen hoor. En anders maken ze de fietspaden maar onveilig met hun e-bikes.
Wij hebben een senior medewerker in dienst (+70) die zijn halve leven in Zuid-Afrika heeft gewoond. Ik vroeg hem net hoe hij na de middag naar hus gaat: het liefst gewoon op de fiets, want dit is toch lekker weer?
Online
Bertiel
Berichten: 7007
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49

Re: Het weer

Bericht door Bertiel »

ik was net nog bij m'n ouders, ik ben blij dat ze vandaag niet op hoeven te passen.
Ik spreek veel ouderen die erg veel last hebben van de hitte
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
merel
Berichten: 13322
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Het weer

Bericht door merel »

parsifal schreef: Vandaag, 10:18
merel schreef: Vandaag, 09:00 Mijn ervaring is dat scholen alles aangrijpen om geen les te geven. Dan is het te heet, te koud, sneeuw, storm etc. Ieder ander werkt toch ook gewoon door, ook zonder airco. Scholen met airco kunnen juist prima doorgaan met de lessen
Code rood ga je niet zomaar negeren, als je de klaslokalen niet onder de 30 graden krijgt, is het concentratievermogen van de kinderen ook niet optimaal. En echt niet iedereen werkt gewoon door. Hier in het noorden is het code oranje en er vervalt al redelijk wat werk. Het is gewoon een probleem als de wegen niet goed tegen temperatuur kunnen, fietsen bij hoge temperaturen niet aan te raden is enz.

En ja schoolgebouwen zouden betere voorzieningen moeten hebben: Airco, goede ventilatie etc. (Ook in kader van ziekteverspreiding is dit goede investering), maar nu het nog niet zo ver is, moet je reageren op situatie nu.
De scholen in de buurt hadden ruim voor code rood al aangegeven dat de kinderen vrij zouden zijn en draaien al anderhalve week tropenrooster. Ik begrijp het enerzijds wel, maar als het een jaarlijks terugkerend iets is, moet daarop geacteerd worden
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 20248
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het weer

Bericht door helma »

Bertiel schreef:ik was net nog bij m'n ouders, ik ben blij dat ze vandaag niet op hoeven te passen.
Ik spreek veel ouderen die erg veel last hebben van de hitte
Mijn moeder voelt het niet meer, nog gevaarlijker. Gaat lekker in het zonnetje de krant lezen....
DDD
Berichten: 35631
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het weer

Bericht door DDD »

Dat is toch wel echt ongezond inderdaad.
Plaats reactie