Tis positief dat ze samenwerking zoeken met andere kerkverbanden. Maar vind het wel beetje dubbel dat het dan alleen met GGiN is en niet de andere kant.. Ze kunnen dus we dealtjes met rechts sluiten en niet met links.. Terwijl ik juist linker kant prettiger vind. Laatst ook weer een preek van dominee Budding bijvoorbeeld, of ds Simons gehoord. Die staan meer aan linker kant van Gergem en zou daar liever samenwerking mee hebben.R+ck schreef: ↑Vandaag, 17:15Zeker maar ik krijg nou niet de indruk dat dit degenen zijn die (mede) de richting van de GG bepalen en de drijvende kracht zijn achter het eens worden van de GG & GGiN...Job schreef: ↑Vandaag, 17:02Kom zeg. We hadden deze afgelopen vergadering een prima vertegenwoordiging. Van ds. Mouw tot ds. Harinck, van ds. De Raaf tot ...noem maar op. Prima.DDD schreef: ↑Vandaag, 16:47 Ach, het kan ook zijn dat een volgende synodevergadering weer wat evenwichtiger is samengesteld. De wat meer gematigde gemeenten doen meestal niet aan groepsvorming en ook niet aan kerkpolitiek. Dat is iets dat je vooral ter rechterzijde vindt, en is de oorzaak van veel kerkscheuringen.
Ds de Raaf was degene die een (terechte) kritische noot stelde dat het aanbod van genade algemeen, welmenend en onvoorwaardelijk moet blijven, ook daaruit maak ik op dat dit soort dominees hier niet om staan te springen maar de boel nog een beetje in het gareel proberen te houden en hun vrijheid om het evangelie voluit te laten klinken.
Gereformeerde Gemeenten
-
De Rijssenaar
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
MGG
Als ik mij niet vergis is in jouw beleving het grootste deel van de GG (uiterst) rechts. Het is dan logisch dat de synode het ook is.DDD schreef: ↑Vandaag, 17:17Nee, de vertegenwoordiging was mijns inziens nogal eenzijdig, met uitzondering van één PS.Job schreef: ↑Vandaag, 17:02Kom zeg. We hadden deze afgelopen vergadering een prima vertegenwoordiging. Van ds. Mouw tot ds. Harinck, van ds. De Raaf tot ...noem maar op. Prima.DDD schreef: ↑Vandaag, 16:47 Ach, het kan ook zijn dat een volgende synodevergadering weer wat evenwichtiger is samengesteld. De wat meer gematigde gemeenten doen meestal niet aan groepsvorming en ook niet aan kerkpolitiek. Dat is iets dat je vooral ter rechterzijde vindt, en is de oorzaak van veel kerkscheuringen.
Het predikantenkorps zelf is te eenzijdig, niet de vertegenwoordiging.DDD schreef: ↑Vandaag, 17:17Nee, de vertegenwoordiging was mijns inziens nogal eenzijdig, met uitzondering van één PS.Job schreef: ↑Vandaag, 17:02Kom zeg. We hadden deze afgelopen vergadering een prima vertegenwoordiging. Van ds. Mouw tot ds. Harinck, van ds. De Raaf tot ...noem maar op. Prima.DDD schreef: ↑Vandaag, 16:47 Ach, het kan ook zijn dat een volgende synodevergadering weer wat evenwichtiger is samengesteld. De wat meer gematigde gemeenten doen meestal niet aan groepsvorming en ook niet aan kerkpolitiek. Dat is iets dat je vooral ter rechterzijde vindt, en is de oorzaak van veel kerkscheuringen.