Gereformeerde Gemeenten

MGG

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

Bert Mulder schreef: Vandaag, 17:31
MGG schreef: Vandaag, 17:20
Bert Mulder schreef: Vandaag, 17:02
MGG schreef: Vandaag, 15:39

Het eerste stuk is duidelijk een mening en het tweede stuk een mening wat bijna een feit is. Natuurlijk kan iemand de omvang reusachtig vinden, maar ik neem aan dat bijna iedereen het als mini ziet.

Persoonlijk zie ik meer Bijbelse grond voor de minste zijn en besluiten van meerdere vergaderingen te volgen dan voor scheuren.
Mini voor jouw klein zielige gewoonten... Begrijp dat je niks weet van hoe het aan deze kant van de oceaan gaat. Dus aub niet spreken over iets waar je geen verstand van hebt...

En dat zou betekenen, or weer scheiden, of zijn ambt opgeven... terwijl in dit geval de NRC synode fout zat, door terug te komen op iets dat op een eerdere synode besloten was zonder goede Bijbelse gronden...
Kijk toch de bekende toon van de overkant van de oceaan. Bedankt voor de jijbak en inhoudelijk sterke reactie...

Op dit forum kennen we zoiets als vrijheid van meningsuiting en mag ik iets klein vinden. Dat jij moeite heb met dit vrij objectieve grotecriteria en hier extreem overtrokken op reageert, laat ik graag bij jou.
De pot verwijt de ketel...

Heb je nog niet inhoudelijk gereageerd op maar iets van wat ik zei over Dr. Beeke en de HRC...
Dan raad ik je aan om nogmaals het draadje te lezen en voor je bloeddruk dan het woord mini vervangen door relatief klein.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

MGG schreef: Vandaag, 17:36

Dan raad ik je aan om nogmaals het draadje te lezen en voor je bloeddruk dan het woord mini vervangen door relatief klein.
Heb je nog niet inhoudelijk gereageerd op maar iets van wat ik zei over Dr. Beeke en de HRC...

En dat zou betekenen, of weer scheiden, of zijn ambt opgeven... terwijl in dit geval de NRC synode fout zat, door terug te komen op iets dat op een eerdere synode besloten was zonder goede Bijbelse gronden...

wat zou jij doen?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
MGG

Bericht door MGG »

Bert Mulder schreef: 49 minuten geleden
MGG schreef: Vandaag, 17:36

En dat zou betekenen, of weer scheiden, of zijn ambt opgeven... terwijl in dit geval de NRC synode fout zat, door terug te komen op iets dat op een eerdere synode besloten was zonder goede Bijbelse gronden...

wat zou jij doen?
Jij vind dat de NRC fout zat. Het is een mening en geen feit.

Het is altijd makkelijk om vanaf een afstandje iets te zeggen. Hopelijk biddend de minste zijn en onderwerpen aan de synode. Wanneer ik de overtuiging zou hebben dat mijn roeping belangrijker is dan het volgen van de synode, dan aansluiting zoeken bij een andere kerk.

Wat zou jij doen als je het oneens bent met iets in je huidige kerk wat je niet als dwaling ziet?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

MGG schreef: 42 minuten geleden

Het is altijd makkelijk om vanaf een afstandje iets te zeggen. Hopelijk biddend de minste zijn en onderwerpen aan de synode. Wanneer ik de overtuiging zou hebben dat mijn roeping belangrijker is dan het volgen van de synode, dan aansluiting zoeken bij een andere kerk.

Wat zou jij doen als je het oneens bent met iets in je huidige kerk wat je niet als dwaling ziet?
Zit er een stuk dichterbij dan jou...

Wat ik gedaan heb, van kerk veranderen. Als ik in zijn schoenen stond zou ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben.

Komt er ook bij dat Dr. Beeke afgestudeerd heeft op het stuk van geloofsverzekering. Iets waar de NRC (en GG) niet sterk in staan, en dat zal hem ook zijn ambtswerk in die kerken niet bevorderd hebben, terwijl juist in de HRC en ook de seminarie door hem gesticht het blijkbaar rijk door de Heere gezegend is. Hij heeft in Noord Amerika in veel kerkverbanden een zeer goede reputatie.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
MGG

Bericht door MGG »

Bert Mulder schreef: 37 minuten geleden
MGG schreef: 42 minuten geleden

Zit er een stuk dichterbij dan jou...

Wat ik gedaan heb, van kerk veranderen. Als ik in zijn schoenen stond zou ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben.

Komt er ook bij dat Dr. Beeke afgestudeerd heeft op het stuk van geloofsverzekering. Iets waar de NRC (en GG) niet sterk in staan, en dat zal hem ook zijn ambtswerk in die kerken niet bevorderd hebben, terwijl juist in de HRC en ook de seminarie door hem gesticht het blijkbaar rijk door de Heere gezegend is. Hij heeft in Noord Amerika in veel kerkverbanden een zeer goede reputatie.
Maakt nog niet dat jouw mening tot feit verheven wordt.
Plaats reactie