Grote ergernissen
Re: Grote ergernissen
Dat zou zomaar kunnen.
Waarom begin je pas met samen Bijbellezen als je trouwt? Nooit begrepen. Wat doe je die jaren daarvoor dan? In het begin van onze relatie kreeg ik een mooie Bijbel van mijn wederhelft die we altijd gebruikten bij onze dagafsluiting, die mee ging in de auto, die mee ging naar ons huis als we gingen klussen, die al een reis met ons begonnen was. In onze trouwbijbel hebben we nooit gelezen en hem uiteindelijk naar de kringloop gebracht, we hadden al een boekenplank vol Bijbels en al één die waarde voor ons had. De gemeente had van ons het geld mogen besparen, maar het was waarschijnlijk als godslasterlijk ervaren als we dat in ons trouw gesprek hadden gezegd.
Fides Quaerens Intellectum
Dat gebeurt zeker wel.
Maar de huwelijksbijbel wordt bij het huwelijk pas gegeven…
Maar de huwelijksbijbel wordt bij het huwelijk pas gegeven…
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Samen bijbellezen moet ook bij je passen. Wij spreken veel over het geloof, dingen die we hierover lezen en onze standpunten over verschillende onderwerpen, maar lezen nooit samen uit de bijbel.Anselmus schreef: ↑10 jun 2026, 23:38Waarom begin je pas met samen Bijbellezen als je trouwt? Nooit begrepen. Wat doe je die jaren daarvoor dan? In het begin van onze relatie kreeg ik een mooie Bijbel van mijn wederhelft die we altijd gebruikten bij onze dagafsluiting, die mee ging in de auto, die mee ging naar ons huis als we gingen klussen, die al een reis met ons begonnen was. In onze trouwbijbel hebben we nooit gelezen en hem uiteindelijk naar de kringloop gebracht, we hadden al een boekenplank vol Bijbels en al één die waarde voor ons had. De gemeente had van ons het geld mogen besparen, maar het was waarschijnlijk als godslasterlijk ervaren als we dat in ons trouw gesprek hadden gezegd.