Vraag (algemeen)

merel

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door merel »

Ad Anker schreef: Vandaag, 14:53 Voor mijn studie moet ik kernconcepten van de wereldgodsdiensten in mijn hoofd hebben. Dat zijn er echt idioot veel. En ik ben erg slecht in stampen van feiten. Wie heeft een gouden tip hoe ik dit ga fiksen. Het tentamen is 6 februari, dus ik heb nog even.
Mijn kinderen met dyslexie automatiseren ook heel langzaam. Het enige dat bij hen helpt is de hoeveelheid te leren begrippen te verdelen in het aantal dagen dat je hebt om het te leren en dagelijks door een ander hardop te laten overhoren.
Ad Anker
Moderator

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Ad Anker »

De Rijssenaar schreef: Vandaag, 15:21
Ad Anker schreef: Vandaag, 15:02
De Rijssenaar schreef: Vandaag, 14:59 3. Kernconcepten ophangen aan dingen je herkent in je leven, dus als het kernconcept onderwerping is, dan hang je dat op aan iets in het leven waar je je aan onderwerpt.
Bhagavad Gita (Bhagavadgītā)
bhakti marga
dalits ‘onaanraakbaren’, degenen die buiten het klassensysteem vallen.
darshan zien van en gezien worden door de god/godin.
dharma plicht, waarheid (kosmische en sociale) orde.
deva god (categorisering).
Devi (naam van) Opperste godin.
devi godin (categorisering).
Help me eens, hoe hang ik dit op aan dingen die ik herken in mijn leven?
Kijk. Dit gaat dus al helemaal mis. Jij schuift jouw Dharma nu af op mij. Hier is Deva niet over te spreken. Met zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel daal je nog af tot de Dalits. Je moet meer Bhakti marga tonen. Dan blijf je hoog in het klassensysteem en word je geen Dalits.
Aha, knap. Dat helpt wel. Hoe doe jij dat?
Plaats reactie