Wij hadden zaterdag op de cursus een les hierover aan de hand van dit schema:
https://www.pastoralecounseling.org/wp- ... schema.pdf
Heel herkenbaar in kerk en maatschappij.
En ook je eigen denken is aan deze invloeden onderhevig.
Erdee
Re: Erdee
Kerkelijke eenheid begint bij gezamenlijk schuld belijden
In de zoektocht naar kerkelijke eenheid wil ik graag – als ‘gewone huisvrouw’ – een bescheiden, maar oprechte oproep doen aan de bestuurders van de kerk..
https://rd.nl/cadeau-artikel/1148696?ha ... 0482d&gift
In de zoektocht naar kerkelijke eenheid wil ik graag – als ‘gewone huisvrouw’ – een bescheiden, maar oprechte oproep doen aan de bestuurders van de kerk..
https://rd.nl/cadeau-artikel/1148696?ha ... 0482d&gift
Apart verhaal:
www.rd.nl/artikel/1148925-gereformeerd- ... s-op-t-hof
Verstandig dat de HHK destijds contact heeft opgenomen mbt de rechtsgang. De-escalatie was hard nodig. En eigenlijk een vermaning ook.
www.rd.nl/artikel/1148925-gereformeerd- ... s-op-t-hof
Verstandig dat de HHK destijds contact heeft opgenomen mbt de rechtsgang. De-escalatie was hard nodig. En eigenlijk een vermaning ook.
Ik zie niet in wat er een apart verhaal aan is.
Maar los daarvan: als iemand een corrigerend gesprek krijgt, en zich daar zo over opwindt dat hij overlijdt, voor wiens rekening komt dat dan? Toch zeker niet voor degene die vermaant? Dat zou wat zijn.
Waarom het wenselijk zou zijn om wat er over is van de goede naam van prof. Op 't Hoff door dit soort artikelen te bezoedelen, ontgaat mij nog. Misschien had het RD wijzer moeten zijn. Die schrijver van Gereformeerd Venster beschikt vast niet over veel relativeringsvermogen, maar van de kerkredactie van het RD mag je toch wat meer inzicht verwachten om te onderscheiden waar het op aankomt.
Maar los daarvan: als iemand een corrigerend gesprek krijgt, en zich daar zo over opwindt dat hij overlijdt, voor wiens rekening komt dat dan? Toch zeker niet voor degene die vermaant? Dat zou wat zijn.
Waarom het wenselijk zou zijn om wat er over is van de goede naam van prof. Op 't Hoff door dit soort artikelen te bezoedelen, ontgaat mij nog. Misschien had het RD wijzer moeten zijn. Die schrijver van Gereformeerd Venster beschikt vast niet over veel relativeringsvermogen, maar van de kerkredactie van het RD mag je toch wat meer inzicht verwachten om te onderscheiden waar het op aankomt.
Het RD treft geen blaam vind ik. Als iemand zo'n verwerpelijke insinuatie de wereld in helpt, dan ligt daar de verantwoordelijkheid.
Er zijn redenen te noemen waarom het RD had besloten dit bericht niet te plaatsen, maar er zijn zeker ook argumenten om dat wel te doen. Als een kerkbestuur van de kerk waar een deel van de achterban lid van is een verwijt wordt gemaakt, dan is het legitiem daarover te berichten.
Er zijn redenen te noemen waarom het RD had besloten dit bericht niet te plaatsen, maar er zijn zeker ook argumenten om dat wel te doen. Als een kerkbestuur van de kerk waar een deel van de achterban lid van is een verwijt wordt gemaakt, dan is het legitiem daarover te berichten.
Het RD treft geen blaam, maar het had mij verstandiger geleken om het niet te publiceren. Het heeft wat mij betreft een hoog "Telegraaf" gehalte.mvdb schreef: ↑Gisteren, 14:49 Het RD treft geen blaam vind ik. Als iemand zo'n verwerpelijke insinuatie de wereld in helpt, dan ligt daar de verantwoordelijkheid.
-
MGG
Eens, waarom moet in de krant dat er een zaak loopt tegen een HHK predikant. Als je over de interpretatie wil publiceren dan lijkt mij de reactie van de weduwe relevant. Uit fatsoen vraag je zoiets niet zo snel. Naar mijn idee kan je dan beter niet publiceren.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 16:06Het RD treft geen blaam, maar het had mij verstandiger geleken om het niet te publiceren. Het heeft wat mij betreft een hoog "Telegraaf" gehalte.mvdb schreef: ↑Gisteren, 14:49 Het RD treft geen blaam vind ik. Als iemand zo'n verwerpelijke insinuatie de wereld in helpt, dan ligt daar de verantwoordelijkheid.
Overigens wel bijzonder dat de politie aan het moderamen vraagt om de-escalerend op te treden.
Het is vooral opvallend dat dit wordt gepubliceerd over een overleden predikant. Maar goed, ik maak er zelf nu ook teveel woorden aan vuil. Maar het zal N.B. maar over je echtgenoot of vader gaan...!MGG schreef: ↑Gisteren, 17:45Eens, waarom moet in de krant dat er een zaak loopt tegen een HHK predikant. Als je over de interpretatie wil publiceren dan lijkt mij de reactie van de weduwe relevant. Uit fatsoen vraag je zoiets niet zo snel. Naar mijn idee kan je dan beter niet publiceren.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 16:06Het RD treft geen blaam, maar het had mij verstandiger geleken om het niet te publiceren. Het heeft wat mij betreft een hoog "Telegraaf" gehalte.mvdb schreef: ↑Gisteren, 14:49 Het RD treft geen blaam vind ik. Als iemand zo'n verwerpelijke insinuatie de wereld in helpt, dan ligt daar de verantwoordelijkheid.
Overigens wel bijzonder dat de politie aan het moderamen vraagt om de-escalerend op te treden.