Erdee

deschpin

Re: Erdee

Bericht door deschpin »

Konijntje schreef: Gisteren, 18:28
Job schreef: Gisteren, 08:06 De Bruijn die gaat afzwaaien als hoofdredacteur. Chapeau voor deze onverstoorbare, evenwichtige man :) Hij zal gemist worden.

Maar ik denk dat er met Bouw of Ariese ook goede opvolgers klaarstaan, mochten ze willen.
Hij blijft nog werkzaam voor de krant, maar niet als hoofdredacteur. Ik waardeer hem ook. Inderdaad evenwichtig.

Wel vond ik zijn column over migratie een misser (www.rd.nl/artikel/1144566-stel-dat-jezu ... zoeker-was). Zeker de vergelijking met Jezus en een asielzoeker. Bart-Jan Spruyt heeft dit wat mij betreft helder weerlegt (www.rd.nl/artikel/1146970-christus-was-geen-asielzoeker). Dat waardeer ik in het RD: er is ruimte voor meerdere geluiden.
Indrukwekkend hoe men durft te veranderen qua invulling van de krant, het getuigt van inzicht dat mediaconsumptie zich heel snel ontwikkeld.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

deschpin schreef: Vandaag, 11:56
Konijntje schreef: Gisteren, 18:28
Job schreef: Gisteren, 08:06 De Bruijn die gaat afzwaaien als hoofdredacteur. Chapeau voor deze onverstoorbare, evenwichtige man :) Hij zal gemist worden.

Maar ik denk dat er met Bouw of Ariese ook goede opvolgers klaarstaan, mochten ze willen.
Hij blijft nog werkzaam voor de krant, maar niet als hoofdredacteur. Ik waardeer hem ook. Inderdaad evenwichtig.

Wel vond ik zijn column over migratie een misser (www.rd.nl/artikel/1144566-stel-dat-jezu ... zoeker-was). Zeker de vergelijking met Jezus en een asielzoeker. Bart-Jan Spruyt heeft dit wat mij betreft helder weerlegt (www.rd.nl/artikel/1146970-christus-was-geen-asielzoeker). Dat waardeer ik in het RD: er is ruimte voor meerdere geluiden.
Indrukwekkend hoe men durft te veranderen qua invulling van de krant, het getuigt van inzicht dat mediaconsumptie zich heel snel ontwikkeld.
Kun je dat concreet maken? Waar doel je op?
mvdb

Bericht door mvdb »

Konijntje schreef: Gisteren, 18:28 Hij blijft nog werkzaam voor de krant, maar niet als hoofdredacteur. Ik waardeer hem ook. Inderdaad evenwichtig.

Bij mij is er ook waardering voor Steef de Bruijn, juist ook in hoe hij lezers een spiegel voorhoudt. Op een vriendelijke, milde en geestelijke wijze weet hij het lezerspubliek te bevragen en probeert hij aan het denken te zetten.
De betreffende column vond ik juist wel goed. Sommigen voeren de discussie over immigratie op zo'n populistische manier, dat ik niet begrijp hoe dat met een christelijke overtuiging kan samengaan.
Plaats reactie