Dus het pro euthanasie standpunt is geen probleem?
Erdee
Re: Erdee
Ik zeg ook na de SGP.... En ja, alhoewel ik euthanaseren zeer verwerpelijk vind vind ik abortus veel erger. (daar heeft de gedode geen stem)
Je kijkt teveel NPO. (Al ben ik het met het Israel standpunt van de FvD niet eens). Met nationalisme is volgens mij niets mis. antisemitisme, racisme (en ja hoor, daar is t'ie al: facismeEvangelist schreef: ↑Gisteren, 19:17Een christen kan niet op FvD stemmen. Het latente antisemitisme, racisme en nationalisme (om niet te zeggen facisme) binnen deze partij zijn zaken waar je je als christen verre van zou moeten houden.
Kijk de docu die onlangs over FvD is gemaakt!
-
MGG
Vooralsnog om de de CU een ruggengraatloze partij is - dat heeft het de afgelopen decennium mij wel geleerd. Is meer GL met een christelijk sausje.
-
MGG
De CU heeft zeer capabele kamerleden, maar door hun linkse standpunten en regeringsdeelname is het voor mij geen serieuze optie.
Neemt niet weg dat deze partij een stuk consistenter anti abortus is en dit een prominentere plek heeft. Baudet is niet tegen abortus en euthanasie en wou een aantal jaar geleden de destijds geldende wetgeving handhaven.
Hun anti-Israël houding is duidelijk ook een anti-Joodse houding. Debat in de tweede kamer over groeiend antisemitisme waren ze afwezig. Veelzeggend! Er zitten extreme rechts-radicale lui bij de FVD. Actief deelnemen aan deze partij zou in de kerk tuchtwaardig moeten zijn.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 21:17Je kijkt teveel NPO. (Al ben ik het met het Israel standpunt van de FvD niet eens). Met nationalisme is volgens mij niets mis. antisemitisme, racisme (en ja hoor, daar is t'ie al: facismeEvangelist schreef: ↑Gisteren, 19:17Een christen kan niet op FvD stemmen. Het latente antisemitisme, racisme en nationalisme (om niet te zeggen facisme) binnen deze partij zijn zaken waar je je als christen verre van zou moeten houden.
Kijk de docu die onlangs over FvD is gemaakt!) zie ik niet terug in de het programma. Wel een zeer gezonde - bijbelse - opvatting over landen en culturen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
N.a.v. de discussie rondom Le Pen in Frankrijk las ik de volgende analyse op LinkedIn:
“Corruptie is een sleutelwoord bij de analyse van radicaalrechtse bewegingen. Het zal vast ook allemaal te maken hebben met onbehagen over zus of zo, maar er is één ding dat er steevast uitspringt: radicaalrechtse clubs zijn ontzettend goed in het omzetten van belastinggeld naar leuke dingen voor de eigen mensen.
Trump schijnt met zijn entourage inmiddels een miljard dollar rijker te zijn geworden. Hier te lande heeft FvD een heel aardig politiek verdienmodel (neem dat letterlijk) opgezet, compleet met dubbele en driedubbele baantjes en allerlei ondernemingen. De docu 'Wakker in Paraguay' liet ook al zien hoe slimme ondernemers garen spinnen bij mensen die in een konijnenhol zijn gezakt. Nigel Farage moet zich momenteel verantwoorden over een niet aangemelde 'gift' van een paar miljoen. En Le Pen is nu ook in hoger beroep veroordeeld voor verregaande corruptie.
Dit fenomeen zou verbazing kunnen wekken: hoe kunnen deze zelfverrijkingsmachines zo populair zijn, juist bij dat deel van de bevolking dat extreem wantrouwig is tegenover 'zakkenvullers' en 'plucheplakkers'? Ik vermoed dat het hierdoor komt: juist in die kringen leeft het idee - gretig aangewakkerd door hun politieke cheerleaders - dat 'iedereen liegt', dat 'niemand deugt', en dat ze 'allemaal corrupt zijn'. Dat is de tactiek die Poetin al hanteerde eind jaren negentig, toen hij aan zijn eigen miljardairsdans begon. Als burgers maar cynisch en wantrouwig genoeg zijn gemaakt, pikken ze alles van je. En ze voelen zich er nog goed bij ook, want kunnen zichzelf feliciteren met hun 'kritische' zin.
Dat is een belangrijk ingrediënt in het succes van radicaalrechtse partijen: combineer menselijke eigendunk met wantrouwen en cynisme, en je hebt een stemmer die je door dik en dun volgt, wat je ook uitvreet, hoeveel je ook liegt, en hoezeer je jezelf ook verrijkt.
Daarom is het zo belangrijk om onderscheid te blijven maken. Ja, alle politici jokken wel eens, maar er zijn heus politici die veel meer liegen dan andere. En ja, in elke partij gaat financieel wel eens iets mis, maar er zijn partijen waarbij dit routine is en partijen waarbij dit ongelukken zijn. We moeten niet in het valse dilemma trappen dat politici of heilig of verdorven zijn. Daartussen zit een heel spectrum.”
Wat vind je daarvan in het algemeen, en met name het stukje over de FvD?
-
MGG
Telt het ook als je actief deelneemt aan bijvoorbeeld Pvdd en pro?huisman schreef: ↑Gisteren, 21:35Hun anti-Israël houding is duidelijk ook een anti-Joodse houding. Debat in de tweede kamer over groeiend antisemitisme waren ze afwezig. Veelzeggend! Er zitten extreme rechts-radicale lui bij de FVD. Actief deelnemen aan deze partij zou in de kerk tuchtwaardig moeten zijn.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 21:17Je kijkt teveel NPO. (Al ben ik het met het Israel standpunt van de FvD niet eens). Met nationalisme is volgens mij niets mis. antisemitisme, racisme (en ja hoor, daar is t'ie al: facismeEvangelist schreef: ↑Gisteren, 19:17Een christen kan niet op FvD stemmen. Het latente antisemitisme, racisme en nationalisme (om niet te zeggen facisme) binnen deze partij zijn zaken waar je je als christen verre van zou moeten houden.
Kijk de docu die onlangs over FvD is gemaakt!) zie ik niet terug in de het programma. Wel een zeer gezonde - bijbelse - opvatting over landen en culturen.
Laatst gewijzigd door MGG op 07 jul 2026, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Prima joh. Breng het in bij Rijnsburg strakshuisman schreef: ↑Gisteren, 21:35Hun anti-Israël houding is duidelijk ook een anti-Joodse houding. Debat in de tweede kamer over groeiend antisemitisme waren ze afwezig. Veelzeggend! Er zitten extreme rechts-radicale lui bij de FVD. Actief deelnemen aan deze partij zou in de kerk tuchtwaardig moeten zijn.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 21:17Je kijkt teveel NPO. (Al ben ik het met het Israel standpunt van de FvD niet eens). Met nationalisme is volgens mij niets mis. antisemitisme, racisme (en ja hoor, daar is t'ie al: facismeEvangelist schreef: ↑Gisteren, 19:17Een christen kan niet op FvD stemmen. Het latente antisemitisme, racisme en nationalisme (om niet te zeggen facisme) binnen deze partij zijn zaken waar je je als christen verre van zou moeten houden.
Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 21:48Prima joh. Breng het in bij Rijnsburg strakshuisman schreef: ↑Gisteren, 21:35Hun anti-Israël houding is duidelijk ook een anti-Joodse houding. Debat in de tweede kamer over groeiend antisemitisme waren ze afwezig. Veelzeggend! Er zitten extreme rechts-radicale lui bij de FVD. Actief deelnemen aan deze partij zou in de kerk tuchtwaardig moeten zijn.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 21:17Je kijkt teveel NPO. (Al ben ik het met het Israel standpunt van de FvD niet eens). Met nationalisme is volgens mij niets mis. antisemitisme, racisme (en ja hoor, daar is t'ie al: facismeEvangelist schreef: ↑Gisteren, 19:17 Een christen kan niet op FvD stemmen. Het latente antisemitisme, racisme en nationalisme (om niet te zeggen facisme) binnen deze partij zijn zaken waar je je als christen verre van zou moeten houden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Je partner in crime daar @Evangelist vind nationalisme al iets waar een christen zich van moet distantieren en jij post een legergroen soldaatje om de eigen cultuur te verdedigen.huisman schreef: ↑Gisteren, 21:51Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 21:48Prima joh. Breng het in bij Rijnsburg strakshuisman schreef: ↑Gisteren, 21:35Hun anti-Israël houding is duidelijk ook een anti-Joodse houding. Debat in de tweede kamer over groeiend antisemitisme waren ze afwezig. Veelzeggend! Er zitten extreme rechts-radicale lui bij de FVD. Actief deelnemen aan deze partij zou in de kerk tuchtwaardig moeten zijn.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 21:17
Je kijkt teveel NPO. (Al ben ik het met het Israel standpunt van de FvD niet eens). Met nationalisme is volgens mij niets mis. antisemitisme, racisme (en ja hoor, daar is t'ie al: facisme) zie ik niet terug in de het programma. Wel een zeer gezonde - bijbelse - opvatting over landen en culturen.
![]()
Daar trek je toch wel een (te) grote broek aan met "tuchtwaardig zijn". De meest anti-christelijke partijen zijn in mijn ogen D66 en PRO. Maar iemand tuchtigen op basis van zijn stemgedrag gaat (veel) te ver.huisman schreef: ↑Gisteren, 21:35Hun anti-Israël houding is duidelijk ook een anti-Joodse houding. Debat in de tweede kamer over groeiend antisemitisme waren ze afwezig. Veelzeggend! Er zitten extreme rechts-radicale lui bij de FVD. Actief deelnemen aan deze partij zou in de kerk tuchtwaardig moeten zijn.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 21:17Je kijkt teveel NPO. (Al ben ik het met het Israel standpunt van de FvD niet eens). Met nationalisme is volgens mij niets mis. antisemitisme, racisme (en ja hoor, daar is t'ie al: facismeEvangelist schreef: ↑Gisteren, 19:17Een christen kan niet op FvD stemmen. Het latente antisemitisme, racisme en nationalisme (om niet te zeggen facisme) binnen deze partij zijn zaken waar je je als christen verre van zou moeten houden.
Ik sta niet achter het Israël standpunt van de FVD. Daarnaast heeft de FVD ook mensen rond de partij die te radicale standpunten verkondigen. Ik vind dat bijzonder jammer, want juist bij de FVD zie ik genoeg kennis en kunde in tegenstelling tot de zogenaamde gevestigde partijen zoals D66, VVD, CDA en PRO. Ik heb inmiddels vaker debatten van Lidewij de Vos geluisterd. Ik vond haar sterk overkomen en ik was het vaak met haar eens.
Ik begrijp daarom goed het standpunt van Wim. Als ik geen SGP meer kan stemmen, zou ik ook niet op de CU stemmen. Ik zou denk ik in het geheel niet meer gaan stemmen of wellicht blanco stemmen.