Ga niet meer op alles in en ga ook jou niet proberen te overtuigen. Vanuit Rijnsburg hebben wij een omgekeerd perspectief.rhadders schreef: ↑Gisteren, 11:39Door kerken uit te sluiten - wat Rijnsburg in de praktijk doet - gaat het wel degelijk om 'wie er bij hoort' (en/of 'wie bij wie'). En dan raak je dus aan de ecclesiologie, aan hoe je denkt over de kerk als het lichaam van Christus (wat wat mij betreft dus evenzeer een zaak is van Schriftgezag).huisman schreef:Denk dat dit toch echt ver buiten de verdrietige werkelijkheid is. Het gaat totaal niet om ‘wie bij wie hoort’ . Het gaat om het gezag van de Schrift die helaas wordt aangetast in ons kerkverband. Ik noem maar weer Openbaring 2 en 3 waar de Heere Jezus duidelijk maakt dat een christelijke gemeente de opdracht heeft om de dwaalleer buiten te werpen.
1. Wij sluiten niemand uit die CGK wil zijn op grond van Schrift, belijdenis, kerkorde en synodale besluiten. Gemeenten die er voor kiezen om te handelen naar de besluiten van de NGK moeten zo eerlijk zijn om zich daarbij aan te sluiten.
2. Het lichaam van Christus is niet gelijk aan een kerkverband maar aan de Kerk ( met hoofdletter) Die vallen niet samen. Mocht jij jij dat wel vinden neem ik aan dat jullie nooit mensen uit een ander kerkverband toelaten anders dan door verhuizing of huwelijk. Zij scheuren met hun overkomst immers in jouw optiek het lichaam van Christus?
3. Je spreekt met geen woord hoe CGK leden die van de overtuiging zijn dat de CGK in haar besluiten over v&a en homoseksualiteit Bijbels gesproken hebben zich moeten verhouden richting de ongehoorzame gemeenten.
4. Rijnsburg c.s, wil niet scheuren maar herstellen en teruggaan achter de besluiten die vast en bondig zijn.
Omdat in gesprek met @MidMid en @Middenrefo alles wel zo’n beetje besproken is heeft het weinig meerwaarde om dit nog een keer over te doen.