Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

HHR

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

Bericht door HHR »

Tiberius schreef: Gisteren, 11:02
HHR schreef: Gisteren, 10:30 Vooralsnog staat er een interview in de Wekker met de scriba van Rijnsburg.
Alsof er niets gaande is.
'Formeel is er niets aan de hand', lees ik hierboven. Dus waarom zou hij geen interview aanvragen?
Ik denk dat je voor een interview gevraagd wordt.
Maar we zitten inderdaad in een tussen periode. Waar sommige dingen nog wel en andere dingen niet meer als voorheen functioneren.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

HHR schreef: Gisteren, 11:10
Tiberius schreef: Gisteren, 11:02
HHR schreef: Gisteren, 10:30 Vooralsnog staat er een interview in de Wekker met de scriba van Rijnsburg.
Alsof er niets gaande is.
'Formeel is er niets aan de hand', lees ik hierboven. Dus waarom zou hij geen interview aanvragen?
Ik denk dat je voor een interview gevraagd wordt.
Maar we zitten inderdaad in een tussen periode. Waar sommige dingen nog wel en andere dingen niet meer als voorheen functioneren.
Je kan je ervoor aanmelden; lees het laatste, schuingedrukte zinnetje van het artikel maar.
huisman

Bericht door huisman »

MidMid schreef: Gisteren, 11:04
huisman schreef: Gisteren, 10:05
Tiberius schreef: Gisteren, 08:50
huisman schreef: 09 jan 2026, 14:56

Moest inderdaad vanaf 1 januari zijn i.p.v. voor 1 januari.
Zouden er gemeenten zijn, die de kerkelijke structuren niet meer erkennen en daarom ook die gegevens niet inleveren?
Denk het niet maar laat mij verrassen. Ben wel benieuwd of je de crisis al terugziet in het ledental. We zakken natuurlijk landelijk al jaren maar dat zou wel eens forser kunnen zijn dit jaar. Onze eigen gemeente stijgt fors maar dat zal één van de uitzonderingen zijn verwacht ik.
Nogmaals, ik dacht dat getallen niet relevant waren in de huidige situatie.
En daarbij, stel dat uit het jaarboekje blijkt dat Renswoude lang niet de enige stijgende gemeente is, maar dat die stijging ook zit in bijv. een Hasselt, Zwolle.
Wat zegt dat dan volgens jou?

En een deel van de daling in meer progressieve flank gemeenten komt ook vanwege een verschuiving van CGK naar bijv. NGK binnen dezelfde gemeente.
Dat zegt mij op landelijk gebied niets. Ook de stijging bij ons heeft niets met de landelijke ontwikkelingen te maken. Ik wordt trouwens van geen enkele daling in een plaatselijke gemeente blij.
Ben alleen benieuwd of je de crisis terug gaat zien in de ledenaantallen.

Dat laatste herken ik door mijn contacten in samenwerkingsgemeenten. Die overgangen (CGK naar NGK) lijken wel verstrekt door de landelijke ontwikkelingen.

Voor de rest @MidMid probeer een beetje relaxter op mij te reageren. Ik zie jou oprecht als een CGK broeder maar we zijn het blijkbaar niet eens over de route die we gaan in deze crisis. Lees mijn bijdragen in dat licht ook al zijn ze in jouw ogen een beetje irritant. Irritant zijn is nu eenmaal één van mijn competenties :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MidMid

Bericht door MidMid »

huisman schreef: Gisteren, 11:17 Voor de rest @MidMid probeer een beetje relaxter op mij te reageren. Ik zie jou oprecht als een CGK broeder maar we zijn het blijkbaar niet eens over de route die we gaan in deze crisis. Lees mijn bijdragen in dat licht ook al zijn ze in jouw ogen een beetje irritant. Irritant zijn is nu eenmaal één van mijn competenties :)
Mij is altijd geleerd dat je enkel invloed hebt op je eigen gedrag. Daar is vaak ook de meeste winst te behalen. Vragen of de wereld zich aanpast naar jouw (vervelende :) ) competenties, is dus de ingewikkelde route.

Zijn we het alweer niet eens over de te volgen route...
HHR

Bericht door HHR »

Ik lees het @Tiberius. Zou me verbazen in dit geval.
huisman

Bericht door huisman »

MidMid schreef: Gisteren, 11:38
huisman schreef: Gisteren, 11:17 Voor de rest @MidMid probeer een beetje relaxter op mij te reageren. Ik zie jou oprecht als een CGK broeder maar we zijn het blijkbaar niet eens over de route die we gaan in deze crisis. Lees mijn bijdragen in dat licht ook al zijn ze in jouw ogen een beetje irritant. Irritant zijn is nu eenmaal één van mijn competenties :)
Mij is altijd geleerd dat je enkel invloed hebt op je eigen gedrag. Daar is vaak ook de meeste winst te behalen. Vragen of de wereld zich aanpast naar jouw (vervelende :) ) competenties, is dus de ingewikkelde route.

De juiste route is balk en dan splinter. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MidMid

Bericht door MidMid »

huisman schreef: Gisteren, 12:21
MidMid schreef: Gisteren, 11:38

De juiste route is balk en dan splinter. :OO3
Ik zou de focus leggen op de steeds terugkerende toevoeging 'uw oog' en 'uws broeders oog'. :livre
Succes met de houtbewerking voor jou en mij! Ik ga weekend houden.
Plaats reactie