Refo betwijfelt of grote gemeenten een streepje voor hebben bij God. Mijn redenering is dat er veel volk is dat daar nog toegebracht moet worden. Dat is ook denk ik de reden waarom God Paulus naar de grote steden zond.Ambtenaar schreef: ↑Gisteren, 23:00De vraag is of er toen überhaupt groepjes christenen in kleinere steden en dorpen waren. Je vergelijkt appels met peren.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 22:04
In het NT hadden de grote steden kennelijk een streepje voor? Jeruzalem, Antiochie, Rome, Korinthe, Thessalonica, Athene, Efeze? Kennelijk zijn er meer arbeiders nodig daar waar de oogst groot is?
Beroepingswerk [11]
-
Refojongere
Re: Beroepingswerk [11]
Re: Beroepingswerk [11]
En met hoeveel buiten kerkelijken groeien deze gemeentes? Volgens mij is die groei nihil. Een non-argument derhalve.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 23:30
Refo betwijfelt of grote gemeenten een streepje voor hebben bij God. Mijn redenering is dat er veel volk is dat daar nog toegebracht moet worden. Dat is ook denk ik de reden waarom God Paulus naar de grote steden zond.
Paulus ging naar de steden, maar niet om de reden die jij aangeeft. Hij ging daar naartoe omdat daar mensen waren die geloofden. Op het platteland was het christendom simpelweg nog niet aanwezig.