Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Posthoorn

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door Posthoorn »

De GG worden altijd aangevallen, vanuit links en vanuit rechts.
Maar ik deel de kernwaarden van de GG en daarom ben ik er (weer) lid geworden. Ondanks dat de praktijk niet altijd meevalt (maar dat valt niet onder deze topic ;)).
diana

Bericht door diana »

Ik ben ook heel positief over onze ger gem. Voel me zeer thuis! Onder de leer maar ook blij met onze ds. Onderling, ondanks onze grote gemeente, voel ik ook op elkaar betrokkenheid. Toen ik getroffen werd door ziekte, was er zo'n medeleven vanuit de gemeente! Hartverwarmend. Al met al, positieve ervaring van mijn kant!
helma

Bericht door helma »

Ik heb in een ander topic nog niet lang geleden een positief geluid laten horen over GG ervaringen. (Weet alleen niet meer waar het staat) dus ga het nu niet herhalen.

Wat ik heel positief vind is het (groeiende) evangelisatiewerk en hoeveel werk er verzet wordt. Goed georganiseerd.
Hier plaatselijk werd en wordt er veel gedaan.

Ben zelf betrokken bij Amsterdam dus ik maak dat van dichtbij mee. Heel veel betrokken vrijwilligers met een hart vol liefde en bewogenheid voor buitenkerkelijke kinderen.
En positief dat ik daar als 'buitenstaander' bij mag horen.
MGG

Bericht door MGG »

De naar mijn idee meer open houding naar andere kerken waardeer ik. In onze gemeente wordt af en toe iets met de HHK/PKN gedaan. De dominees spreken elkaar regelmatig.

Een artikel dat de (O)GG(iN) samen gaan collecteren vind ik positief.

https://www.rd.nl/artikel/1143510--oud- ... christenen
MGG

Bericht door MGG »

helma schreef: Gisteren, 08:52 Ik heb in een ander topic nog niet lang geleden een positief geluid laten horen over GG ervaringen. (Weet alleen niet meer waar het staat) dus ga het nu niet herhalen.

Wat ik heel positief vind is het (groeiende) evangelisatiewerk en hoeveel werk er verzet wordt. Goed georganiseerd.
Hier plaatselijk werd en wordt er veel gedaan.

Ben zelf betrokken bij Amsterdam dus ik maak dat van dichtbij mee. Heel veel betrokken vrijwilligers met een hart vol liefde en bewogenheid voor buitenkerkelijke kinderen.
En positief dat ik daar als 'buitenstaander' bij mag horen.
Dat laatste vind ik ook super fijn. Bij activiteiten van de kerk zie ik vaak leden die naar een andere kerk zijn gegaan. Positief dat zij zich welkom voelen en dat het geen in or out is.

Telt ook voor organisaties als de Jeugdbond. Jongeren uit veel verschillende kerken gaan samen op reis. Via scholen en instellingen betalen wij heel wat voor mensen die geen lid zijn van onze gemeente. Zulke ruimhartigheid waardeer ik. Het zou sneu zijn als bij kerst een halve groep een boek krijgt en de andere helft niet omdat zij geen GG zijn.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Wat ik waardeer is de eveneichtige prediking in onze kerk met de hartelijke oproep tot bekering. Dat was voor mij een groot verschil met mijn eerdere kerk.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

Dit jaar gehoord:
- Zuidelijke GG: een vrouw die als buitenstaander bij de kerk was gekomen, drie jaar geleden door de Heere is opgezocht en nu met Hem leeft;
- Centraal Nederland, GG: een jongvolwassene die vanuit liefde in haar plaatselijke gemeente bijdraagt aan wereldwijde zending en verbreiding van Gods Koninkrijk;
- Oostelijke GG: iemand die zo dankbaar is voor de prediking van hun predikant, mede daardoor theologie gaat studeren met het verlangen om ergens in Gods Koninkrijk te mogen dienen;
- Westelijke GG: een oude ambtsdrager die op de markt evangeliseerde en getuigde van de nabijheid van de Heere in het straatwerk;
- Noord-oostelijke GG: een vrouw die door de prediking wordt aangesproken en is gaan zoeken naar de Heere en naar Zijn onderwijs verlangt.

Gelukkig gaat het werk van de Heere door, want Zijn huis zal vol worden. Bovenstaande is aan te vullen met recente voorbeelden van Gods werk in mensen uit de CGK, GB, OGG, enzovoorts. Wat is de Heere goed en wat besef ik dat ontzettend weinig.
Laatst gewijzigd door Groepscirkel op 28 mar 2026, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Wekelijkse zondagse samenkomsten met Oekraïners in Nunspeet.

https://www.gergemnunspeet.nl/oekraine/
huisman

Bericht door huisman »

Mijn vrouw. Denk dat zij het positiefste is wat de GG ooit heeft voortgebracht. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

huisman schreef: Gisteren, 10:12 Mijn vrouw. Denk dat zij het positiefste is wat de GG ooit heeft voortgebracht. :)
💖
helma

Bericht door helma »

huisman schreef:Mijn vrouw. Denk dat zij het positiefste is wat de GG ooit heeft voortgebracht. :)
Je boft maar!
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

huisman schreef: Gisteren, 10:12 Mijn vrouw. Denk dat zij het positiefste is wat de GG ooit heeft voortgebracht. :)
Het zou niet best zijn als dat echt waar was... :?
Terri

Bericht door Terri »

Hahaha @Huisman is dol op knuppels in hoenderhokken :yahoo
helma

Bericht door helma »

Terri schreef:Hahaha @Huisman is dol op knuppels in hoenderhokken :yahoo
Bommetjes vanuit zijn straaljager Afbeelding
Arja

Bericht door Arja »

Wat ik het allermooist vond als kind: de zendingsdagen van de GerGem.
Plaats reactie