De GS van 2016 evenzo. Het aantal afgevaardigden van toen dat uit gemeenten kwam die nu betrokken zijn bij Rijnsburg is precies de helft (13 deelnemers en 13 waarnemers), terwijl de groep Rijnsburg nog geen derde van de huidige CGK uitmaakt.
De GS van 2010 laat eenzelfde beeld zien, maar van die afgevaardigden weet ik niet precies uit welke gemeente ze komen.
Christelijke Gereformeerde Kerken
Re: Christelijke Gereformeerde Kerken
Volgens mij is dat niet per se kerk politiek, maar (wat hierboven ook al genoemd is, en ik zelf ook waarneem) dat ambtsdragers van behoudende gemeenten meer op het kerkverband als geheel zijn betrokken.
Terwijl andere ambtsdragers meer op de eigen gemeente en lokale samenwerking betrokken zijn.
Je hoort dat ook momenteel regelmatig: ondanks dat het kerkverband in brand staat, gebeuren er lokaal mooie dingen, o.i.d. Recent nog in de podcast van Dick en Daniël met Han Schenau en Jurrian Oostenbroek.
Terwijl andere ambtsdragers meer op de eigen gemeente en lokale samenwerking betrokken zijn.
Je hoort dat ook momenteel regelmatig: ondanks dat het kerkverband in brand staat, gebeuren er lokaal mooie dingen, o.i.d. Recent nog in de podcast van Dick en Daniël met Han Schenau en Jurrian Oostenbroek.