HHR schreef: ↑Gisteren, 16:31
MidMid schreef: ↑Gisteren, 16:26
Evangelist schreef: ↑Gisteren, 16:15
Je bedoelt hopelijk niet dat er nu pas voor het eerst een bidstond wordt belegd vanwege de impasse van de kerken? Ik kan me herinneren dat in onze gemeente op 12 januari 2022 een bidstond is belegd, officieel uitgeroepen door de CGK, kerkordelijk volgens artikel 66 van de KO.
Je kunt er nooit wat op tegen hebben dat mensen bidden; toch voel ik hetzelfde als wat HHR hier verwoordt. Kun je de Heere echt vragen om een 'oplossing' uit de impasse, terwijl de oorzaak daarvan mag blijven voortbestaan?
Nee, dat bedoel ik niet.
Verder houd ik het er maar op dat de Heere gelukkig andere normen hanteert dan wij elkaar blijkbaar opleggen. Waarom zou ik nog verlegen zijn om de Heere als ik het 'zelf' blijkbaar op kan lossen?
Toch wordt er in de bijbel ook gewaarschuwd voor kwalijk bidden.
Ik vind het best heftig wat je neerzet.
Bidden is in gesprek gaan als je het niet meer weet.
In onze gemeente is een deel enorm voor Rijnsburg en een deel weet het niet of wilt bij Hoogeveen blijven. Als ik sommige mensen uit de Rijnsburg groep praat , klap ik soms dicht om hun argumenten en dat je een keuze moet maken ( uiteraard voor Rijnsburg ;-) ). En later denk ik ‘waar blijft de eigenheid van de middenmoot CGK’er?’ Als je het allemaal goed weet hoef je inderdaad niet te bidden…
Gelukkig hebben we dus een Here om deze nood neer te leggen!