-DIA- schreef:Arja schreef: ↑Vandaag, 14:25
-DIA- schreef: ↑Vandaag, 13:24
Eenzaam en alleen thuiszitten, maar tussendoor lees ik nogal eens wat. Zo ben ik ook bezig met het lezen van Matthew Henry. Niet helemaal op volgorde, maar plaatsen waar ik wat meer achtergronden bij zoek. Ook kan ik online nu Dächsel en Luther nazien. Verder lees ik tussendoor wat achtergronden uit de geschiedenis van Duitsland. Over de wording van de Noordduitse Bond (1867), de eenwording van Duitsland in 1871 met name artikelen rond Otto von Bismarck. Wat een vreselijk leven moet die man hebben gehad.
Daar weet ik zo weinig van, van die Otto. Hoe krijg je dan nu je boodschappen met dit weer? Laat je die aan huis brengen?
Over Otto von Bismarck is veel te lezen, en hij was voor de geschiedenis van Europa zeker niet een onbelangrijk persoon in de hand van Hem die de geschiedenis schrijft. Eten (magnetronmaaltijden komen 1 maal per week aan huis (via MaaltijdThuis, dochter van Albert Heijn). Verder kookt mijn broer een of tweemaal per week. Verder ga ik zelf nog eenmaal per week naar de winkel met een lieve vrouw van RST). Wat dat betreft redt (redden) ik (wij) me (ons) nog wel.
Ik vind dat filmpje over de aankomst van zijn lichaam na zijn dood bij het klooster indrukwekkend.
Eerst wordt hij aangekondigd met zijn titels, waarop de abt aangeeft, die ken ik niet. Dan met zijn functies, ook dan: die ken ik niet. Als laatste Otto, een zondig mens. Dan zegt de abt: kom binnen.
Ook van hem bleef niet meer over dan een zondig mens.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.