Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025

parsifal

Re: Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025

Bericht door parsifal »

DDD schreef: 17 jan 2026, 11:05 Ik vind het een weinig overtuigende analyse. Heb wel betere inzichten van hem gelezen. Volgens mij is die vermeende draai van het CDA ook feitelijk onjuist. Bontenbal is de hele tijd al constructief, óók vóór de verkiezingen.
Al vond ik het jammer dat hij bij verkiezingen 2023 in debat juist confrontatie met NSC zocht. Partij waar CDA ideologisch best dicht bij staat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Dat snap ik. Maar de andere kant is, dat het óók een scheuring en een bedreiging van de politieke stabiliteit was, wat ook wel is gebleken waar te zijn.
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef: 17 jan 2026, 10:50 Het is geen pakket, maar een parket. :huhu
Dank, weer wat geleerd. https://schrijvenonline.org/nieuws/is-h ... tig-parket
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ZWP

Bericht door ZWP »

"Binnen de PVV is de bom gebarsten, na een opstand tegen leider Geert Wilders splitsen zeven Kamerleden zich af van de fractie. Zij vonden Wilders te autoritair, hij zou de campagne hebben verprutst en ze hekelen zijn politieke koers om geen zaken te gaan doen met het minderheidskabinet."

Bron AD
MGG

Bericht door MGG »

Interessant. Ik snap hun helemaal. Zelfs FvD en denk praten met het minderheidskabinet. Wilders duikt in een hoekje en bereikt daardoor weinig.

De campagne verprutst is een discutabele stelling. Het resultaat is top, maar gezien de peilingen snap ik het gevoel.
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

Maar ze wisten toch vooraf hoe de structuur, leiding en insteek van de PVV is?
Plaats reactie