Hoe was je zondag [2]?

Johann Gottfried Walther

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

merel schreef: 13 apr 2026, 08:20 Wij hadden een fijne zondag. 's Morgens een prop met het thema 'toekomst vol van hoop'. Volgens mij wordt dat een prima en betrokken predikant. 's Middags een jeugddienst met als thema 'Identiteit in Christus'.
Mag ik vragen waardoor jij denkt dat die proponent of in het algemeen een proponent een prima en betrokken predikant wordt?
Mijn ervaring is dat proponenten/kandidaten, vooral gevormd worden als ze in hun eerste gemeente staan, dan zijn er regelmatig veranderingen merkbaar, zowel positief als negatief.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
merel

Bericht door merel »

Johann Gottfried Walther schreef: 13 apr 2026, 09:47
merel schreef: 13 apr 2026, 08:20 Wij hadden een fijne zondag. 's Morgens een prop met het thema 'toekomst vol van hoop'. Volgens mij wordt dat een prima en betrokken predikant. 's Middags een jeugddienst met als thema 'Identiteit in Christus'.
Mag ik vragen waardoor jij denkt dat die proponent of in het algemeen een proponent een prima en betrokken predikant wordt?
Mijn ervaring is dat proponenten/kandidaten, vooral gevormd worden als ze in hun eerste gemeente staan, dan zijn er regelmatig veranderingen merkbaar, zowel positief als negatief.
Hij kwam voor het eerst en ik vond hem betrokken op de gemeente, de zieken, nabestaanden en de kinderen. Oprechte interesse in mensen kan je niet aanleren. Deze eigenschap heb je of niet. Verder vond ik zijn preek goed navolgbaar en getuigend van Christus. Hij is nog jong en kan nog veel bijleren.

De middagdienst was door een predikant die ook nog maar in zijn eerste gemeente stond. Deze man had echter al wel veel meer levenservaring. Dat merkte ik ook terug in de preek.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

FlyingEagle schreef:Houd in gedachten dat Jezus Christus uit de doden is opgewekt.

2 Timotheus 2:8a
En gemeentelid maakt altijd een gedicht van de ochtendpreek en deelt deze op Instagram. Deze is van gisteren.

Afbeelding
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Ochtenddienst ging Ds. A.W. vd Plas voor.
Preek over 1 Petrus 1: 8 en 9 Hoewel u Hem niet gezien hebt, hebt u Hem toch lief. Hoewel u Hem nu niet ziet, maar gelooft, verheugt u zich met een onuitsprekelijke en heerlijke vreugde, en verkrijgt u het einddoel van uw geloof, namelijk de zaligheid van uw zielen.
Schriftlezing 1 Petrus 1: 1 t/m 12

's Avonds keek ik naar een dienst in de Oosterpoort in Woudenberg waar ds H.J.T. Lubbers voorging.
Preek over Zondag 4
Schriftlezing Galaten 3: 1 t/m 14
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Christen

Bericht door Christen »

FlyingEagle schreef: 13 apr 2026, 12:45
FlyingEagle schreef:Houd in gedachten dat Jezus Christus uit de doden is opgewekt.

2 Timotheus 2:8a
En gemeentelid maakt altijd een gedicht van de ochtendpreek en deelt deze op Instagram. Deze is van gisteren.

Afbeelding
Een prachtmens je gemeentelid! Die overwinning ook echt hè.. ook voor anderen, die je dit gedicht lezen ook zou gunnen.. wat hij nu dus ook uitdeelt..
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Arja

Bericht door Arja »

Wat een mooi gedicht. Bedankt
helma

Bericht door helma »

Wij hadden een goede zondag in de VOGN in Wijk en Aalburg. (Ds. B. van Leeuwen)
Indringende evangelieprediking over 1 Joh 4:15-18. Twee bij elkaar horende preken waarin Gods liefde uitgestald werd en de ernst van het Evangelie: het is ten leven of ten dood.

Klein kerkje; 's morgens zo'n 20 mensen, 's middags 15.

Aanbevolen.
https://kerkdienstgemist.nl/stations/15 ... 9340001564

aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Ochtenddienst ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. Dienst was gericht op anderbegaafde en georganiseerd door: Op weg met de ander.
Tekst voor de preek was Daniël 6:11
Toen Daniël te weten kwam dat dit bevelschrift ondertekend was, ging hij zijn huis binnen. Nu had hij in zijn bovenvertrek open vensters in de richting van Jeruzalem. Op drie tijdstippen per dag ging hij op zijn knieën, bad hij en dankte hij voor het aangezicht van zijn God, precies zoals hij voordien had gedaan.
Thema: Open elke dag je vensters
Schriftlezing Daniel 6

In de avonddienst ging Ds. G.J. Hiensch voor.
Preek over Kolossenzen 2: 13 t/m 15 
En Hij heeft u, toen u dood was in de overtredingen en het onbesneden zijn van uw vlees, samen met Hem levend gemaakt door u al uw overtredingen te vergeven, en het handschrift dat tegen ons getuigde, uit te wissen. Dit handschrift was met zijn bepalingen tegen ons gericht, en Hij heeft dat uit het midden weggenomen door het aan het kruis te nagelen. Hij heeft de overheden en de machten ontwapend, die openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd.
Schriftlezing Kolossenzen 2: 1 t/m 15
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
huisman

Bericht door huisman »

Morgendienst werd een preek gelezen van ds. F. Bakker. Zou goed zijn als zo’n authentieke CGK preek in alle andere 180 CGK gemeenten zou worden gelezen.

Numeri 27: 1-8

Het verzoek van de dochters van Zelafead:
1. De inhoud van hun verzoek
2. De inwilliging van hun verzoek
3. De uitwerking van hun verzoek

Middagdienst: ds. W.E. Klaver

Lukas 13:12
Thema : “Gij zijt verlost”

1.Gezien
2.Geroepen
3.Genezen
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bewaar het Pand

Bericht door Bewaar het Pand »

's Ochtends was de tekst voor de prediking: Johannes 11:25-26

25. Jezus zeide tot haar: Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft, zal leven, al ware hij ook gestorven;
26. En een iegelijk die leeft en in Mij gelooft, zal niet sterven in der eeuwigheid. Gelooft gij dat?

Thema: Ik ben de Opstanding en het Leven
1. De donkere achtergrond van deze woorden
2. De rijke inhoud van deze woorden
3. Het gelovig antwoord op deze woorden

-----------------------------------------------------------------------------

's Middags hadden we ds. J. de Bruin te gast, dit zodat hij zijn kleindochter kon dopen.
Tekst voor de prediking: Psalm 119:73

73. Uw handen hebben mij gemaakt en bereid; maak mij verstandig, opdat ik Uw geboden lere.

Thema: De handen van de HEERE
1. Scheppende handen
2. Bereidende handen
3. Leidende handen
Plaats reactie