Ok, maar wat zou hij bedoelen dan?Job schreef: ↑Gisteren, 22:59 Dat zou een boeiend standpunt zijn.
Als de Bijbel alleen vruchtbaar kan zijn voor mensen die zich willen laten gezeggen, dan was het voor ons allemaal een verloren zaak.
Maar goed. Ik houd het er maar op dat het een ongelukkige formulering is die er tijdens het redigeren tussendoor geglipt is.
Aanbod van Genade
Re: Aanbod van Genade
Ik denk toch dat dat wel een waarheid als een koe is. Zonder het werk van de heilige Geest kan ook bijbellezen ons niet helpen. Dat is toch een heel bijbelse gedachte?
Dat hoeft niet moedeloos te maken, want het liefste werk van de Geest is nu juist mensen tot Christus brengen.
Dat hoeft niet moedeloos te maken, want het liefste werk van de Geest is nu juist mensen tot Christus brengen.
Nou... de vervolgzin is: "Mag ik je daarom uitnodigen om samen de zoektocht naar de waarheid aan te gaan?".DDD schreef: ↑Gisteren, 23:16 Ik denk toch dat dat wel een waarheid als een koe is. Zonder het werk van de heilige Geest kan ook bijbellezen ons niet helpen. Dat is toch een heel bijbelse gedachte?
En Gods Woord lezen is de enige remedie voor mensen die (altijd) hun eigen gelijk zoeken en bevestiging zoeken voor hun kritiek.
Nou, voor zover je bedoelt dat je voor de waarheid beter in de Bijbel dan bij deze schrijver terecht kunt, kan ik het daar wel mee eens zijn.
Maar ik denk dat hij het gewoon bedoelt als een oproep om samen te luisteren, in plaats van je tegen Gods woord te verzetten.
Maar ik denk dat hij het gewoon bedoelt als een oproep om samen te luisteren, in plaats van je tegen Gods woord te verzetten.