Curatorium Ger.Gem. 2026

Hendrien

Re: Curatorium Ger.Gem. 2026

Bericht door Hendrien »

Ogg schreef: Gisteren, 18:28 Voor zo’n gemeente best dubbel denk ik. Gaan er even 6 mensen weg. En het is misschien wel de enige ouderling ook.
Misschien komt hij terug als predikant…
MGG

Bericht door MGG »

Hendrien schreef: Gisteren, 18:40
Ogg schreef: Gisteren, 18:28 Voor zo’n gemeente best dubbel denk ik. Gaan er even 6 mensen weg. En het is misschien wel de enige ouderling ook.
Misschien komt hij terug als predikant…
2 dominees op 70 leden is wel heel veel.
refo

Bericht door refo »

Job schreef: Gisteren, 18:32
Misschien kan en durft hij nu los te laten nu er een predikant komt.

Maar is natuurlijk speculatie.

In elk geval zijn we beweldadigd deze dagen!
Dat moet nog blijken.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Job schreef: Gisteren, 18:32 In elk geval zijn we beweldadigd deze dagen!
Beweldadigd vind ik wel een erg groot woord voor deze opbrengst.
BSH

Bericht door BSH »

AbrahamZ schreef: Gisteren, 18:23 Dhr. L. Stomphorst uit Oosterend (Texel). Ouderling van de gemeente te Oosterend. In het dagelijks leven is hij zelfstandig ondernemer in de ICT. Hij is gehuwd en samen hebben ze vier kinderen.
Hij heet trouwens Bert.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Erskinees schreef: Gisteren, 18:51
Job schreef: Gisteren, 18:32 In elk geval zijn we beweldadigd deze dagen!
Beweldadigd vind ik wel een erg groot woord voor deze opbrengst.
Nou ik kan Job goed begrijpen. Of je bent dankbaar of je bent het niet. Quitte simple!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

MGG schreef: Gisteren, 18:37 Ik mis bijna de rotonde discussies en vage theorieën over het mogelijke voordeel van familierelaties. Nu heb ik Huisman zijn woorden voor niks onthouden.
Ik merkte eerder al op dat dit forum steeds meer verschuift van een GG- naar een CGK-forum.
Mogelijk is jouw constatering daar een onderbouwing voor.
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

Job schreef: Gisteren, 18:32In elk geval zijn we beweldadigd deze dagen!
Ik denk aan de vele mannen, gezinnen, kerkenraden die (opnieuw) met vragen achter blijven. Misschien wel (opnieuw) met pijn of verdriet. Achterblijvend zonder motivatie, zonder toelichting. Wel vragen en geen antwoorden. Ik hoop dat de pastorale nazorg van de plaatselijke kerkenraden warm, liefdevol, helend zal zijn.
Job

Bericht door Job »

Ik wil best begrip hebben voor allerlei mitsen en maren wanneer ik spreek over een weldaad. Maar de verder zeer zuinige reacties zijn toch wel droevig. Het is nooit goed.
DDD

Bericht door DDD »

Job schreef: Gisteren, 23:48 Ik wil best begrip hebben voor allerlei mitsen en maren wanneer ik spreek over een weldaad. Maar de verder zeer zuinige reacties zijn toch wel droevig. Het is nooit goed.
Waarom? Ik heb geen idee wat voor mensen het zijn. Je weet dus niet of het een aanwinst is ook. Dat zullen we afwachten. Dat lijkt me toch alleen nuchter? In een heel aantal gevallen is er eerst een wonder nodig voordat het een aanwinst wordt. Nu is er voor de Heere verder niets te wonderlijk, maar voor mij wel.

Ik las in ieder geval pas nog een interview in het RD met iemand die nu in Aix-en-Provence studeert. Dat had me wel een aanwinst geleken. Maar die is het dus in ieder geval niet geworden.
Job

Bericht door Job »

DDD schreef: Gisteren, 23:52
Job schreef: Gisteren, 23:48 Ik wil best begrip hebben voor allerlei mitsen en maren wanneer ik spreek over een weldaad. Maar de verder zeer zuinige reacties zijn toch wel droevig. Het is nooit goed.
Waarom? Ik heb geen idee wat voor mensen het zijn. Je weet dus niet of het een aanwinst is ook. Dat zullen we afwachten. Dat lijkt me toch alleen nuchter? In een heel aantal gevallen is er eerst een wonder nodig voordat het een aanwinst wordt. Nu is er voor de Heere verder niets te wonderlijk, maar voor mij wel.

Ik las in ieder geval pas nog een interview in het RD met iemand die nu in Aix-en-Provence studeert. Dat had me wel een aanwinst geleken. Maar die is het dus in ieder geval niet geworden.
Omdat er altijd steen en been wordt geklaagd over het curatorium. Te streng, teveel voorkeuren, te weinig studenten, de school kunstmatig klein houden, te rechts. Vier toelatingen, dat is lang niet elk jaar zo; een paar nog heel jonge mannen daartussen ook niet. Iedereen die sombert over het curatorium zou heel blij moeten zijn met elke toelating, het één veronderstelt het ander.

Als men hoe dan ook niet blij kan zijn, wát het curatorium ook besluit, is dat volgens mij geen inhoudelijke kritiek meer, maar gewoon een anti-houding.
Plaats reactie