Misschien komt hij terug als predikant…
Curatorium Ger.Gem. 2026
-
MGG
Re: Curatorium Ger.Gem. 2026
Nou ik kan Job goed begrijpen. Of je bent dankbaar of je bent het niet. Quitte simple!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik merkte eerder al op dat dit forum steeds meer verschuift van een GG- naar een CGK-forum.
Mogelijk is jouw constatering daar een onderbouwing voor.
-
Groepscirkel
Ik denk aan de vele mannen, gezinnen, kerkenraden die (opnieuw) met vragen achter blijven. Misschien wel (opnieuw) met pijn of verdriet. Achterblijvend zonder motivatie, zonder toelichting. Wel vragen en geen antwoorden. Ik hoop dat de pastorale nazorg van de plaatselijke kerkenraden warm, liefdevol, helend zal zijn.
Ik wil best begrip hebben voor allerlei mitsen en maren wanneer ik spreek over een weldaad. Maar de verder zeer zuinige reacties zijn toch wel droevig. Het is nooit goed.
Waarom? Ik heb geen idee wat voor mensen het zijn. Je weet dus niet of het een aanwinst is ook. Dat zullen we afwachten. Dat lijkt me toch alleen nuchter? In een heel aantal gevallen is er eerst een wonder nodig voordat het een aanwinst wordt. Nu is er voor de Heere verder niets te wonderlijk, maar voor mij wel.
Ik las in ieder geval pas nog een interview in het RD met iemand die nu in Aix-en-Provence studeert. Dat had me wel een aanwinst geleken. Maar die is het dus in ieder geval niet geworden.
Omdat er altijd steen en been wordt geklaagd over het curatorium. Te streng, teveel voorkeuren, te weinig studenten, de school kunstmatig klein houden, te rechts. Vier toelatingen, dat is lang niet elk jaar zo; een paar nog heel jonge mannen daartussen ook niet. Iedereen die sombert over het curatorium zou heel blij moeten zijn met elke toelating, het één veronderstelt het ander.DDD schreef: ↑Gisteren, 23:52Waarom? Ik heb geen idee wat voor mensen het zijn. Je weet dus niet of het een aanwinst is ook. Dat zullen we afwachten. Dat lijkt me toch alleen nuchter? In een heel aantal gevallen is er eerst een wonder nodig voordat het een aanwinst wordt. Nu is er voor de Heere verder niets te wonderlijk, maar voor mij wel.
Ik las in ieder geval pas nog een interview in het RD met iemand die nu in Aix-en-Provence studeert. Dat had me wel een aanwinst geleken. Maar die is het dus in ieder geval niet geworden.
Als men hoe dan ook niet blij kan zijn, wát het curatorium ook besluit, is dat volgens mij geen inhoudelijke kritiek meer, maar gewoon een anti-houding.