Dan raad ik je aan om nogmaals het draadje te lezen en voor je bloeddruk dan het woord mini vervangen door relatief klein.Bert Mulder schreef: ↑Vandaag, 17:31De pot verwijt de ketel...MGG schreef: ↑Vandaag, 17:20Kijk toch de bekende toon van de overkant van de oceaan. Bedankt voor de jijbak en inhoudelijk sterke reactie...Bert Mulder schreef: ↑Vandaag, 17:02Mini voor jouw klein zielige gewoonten... Begrijp dat je niks weet van hoe het aan deze kant van de oceaan gaat. Dus aub niet spreken over iets waar je geen verstand van hebt...MGG schreef: ↑Vandaag, 15:39
Het eerste stuk is duidelijk een mening en het tweede stuk een mening wat bijna een feit is. Natuurlijk kan iemand de omvang reusachtig vinden, maar ik neem aan dat bijna iedereen het als mini ziet.
Persoonlijk zie ik meer Bijbelse grond voor de minste zijn en besluiten van meerdere vergaderingen te volgen dan voor scheuren.
En dat zou betekenen, or weer scheiden, of zijn ambt opgeven... terwijl in dit geval de NRC synode fout zat, door terug te komen op iets dat op een eerdere synode besloten was zonder goede Bijbelse gronden...
Op dit forum kennen we zoiets als vrijheid van meningsuiting en mag ik iets klein vinden. Dat jij moeite heb met dit vrij objectieve grotecriteria en hier extreem overtrokken op reageert, laat ik graag bij jou.
Heb je nog niet inhoudelijk gereageerd op maar iets van wat ik zei over Dr. Beeke en de HRC...
Gereformeerde Gemeenten
-
MGG
Re: Gereformeerde Gemeenten
- Bert Mulder
- Contacteer:
Heb je nog niet inhoudelijk gereageerd op maar iets van wat ik zei over Dr. Beeke en de HRC...
En dat zou betekenen, of weer scheiden, of zijn ambt opgeven... terwijl in dit geval de NRC synode fout zat, door terug te komen op iets dat op een eerdere synode besloten was zonder goede Bijbelse gronden...
wat zou jij doen?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
MGG
Jij vind dat de NRC fout zat. Het is een mening en geen feit.Bert Mulder schreef: ↑Vandaag, 18:21Heb je nog niet inhoudelijk gereageerd op maar iets van wat ik zei over Dr. Beeke en de HRC...
En dat zou betekenen, of weer scheiden, of zijn ambt opgeven... terwijl in dit geval de NRC synode fout zat, door terug te komen op iets dat op een eerdere synode besloten was zonder goede Bijbelse gronden...
wat zou jij doen?
Het is altijd makkelijk om vanaf een afstandje iets te zeggen. Hopelijk biddend de minste zijn en onderwerpen aan de synode. Wanneer ik de overtuiging zou hebben dat mijn roeping belangrijker is dan het volgen van de synode, dan aansluiting zoeken bij een andere kerk.
Wat zou jij doen als je het oneens bent met iets in je huidige kerk wat je niet als dwaling ziet?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Zit er een stuk dichterbij dan jou...MGG schreef: ↑Vandaag, 18:29
Jij vind dat de NRC fout zat. Het is een mening en geen feit.
Het is altijd makkelijk om vanaf een afstandje iets te zeggen. Hopelijk biddend de minste zijn en onderwerpen aan de synode. Wanneer ik de overtuiging zou hebben dat mijn roeping belangrijker is dan het volgen van de synode, dan aansluiting zoeken bij een andere kerk.
Wat zou jij doen als je het oneens bent met iets in je huidige kerk wat je niet als dwaling ziet?
Wat ik gedaan heb, van kerk veranderen. Als ik in zijn schoenen stond zou ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben.
Komt er ook bij dat Dr. Beeke afgestudeerd heeft op het stuk van geloofsverzekering. Iets waar de NRC (en GG) niet sterk in staan, en dat zal hem ook zijn ambtswerk in die kerken niet bevorderd hebben, terwijl juist in de HRC en ook de seminarie door hem gesticht het blijkbaar rijk door de Heere gezegend is. Hij heeft in Noord Amerika in veel kerkverbanden een zeer goede reputatie.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
MGG
Maakt nog niet dat jouw mening tot feit verheven wordt.Bert Mulder schreef: ↑Vandaag, 18:33Zit er een stuk dichterbij dan jou...MGG schreef: ↑Vandaag, 18:29
Wat ik gedaan heb, van kerk veranderen. Als ik in zijn schoenen stond zou ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben.
Komt er ook bij dat Dr. Beeke afgestudeerd heeft op het stuk van geloofsverzekering. Iets waar de NRC (en GG) niet sterk in staan, en dat zal hem ook zijn ambtswerk in die kerken niet bevorderd hebben, terwijl juist in de HRC en ook de seminarie door hem gesticht het blijkbaar rijk door de Heere gezegend is. Hij heeft in Noord Amerika in veel kerkverbanden een zeer goede reputatie.
Bert's mening wordt wel door feiten bevestigd. En door de mening van velen die dit van nabij meegemaakt hebben. Van links en rechts van de NRC, en van in de NRC. Maar als je een officiele studie a la Golverdingen nodig hebt om je te overtuigen zal je ws. nog 40 jaar moeten wachten.
MGG, worden er geen zaken verdraaid? Wie heeft ds. Beeke toegelaten?MGG schreef: ↑Vandaag, 19:04Maakt nog niet dat jouw mening tot feit verheven wordt.Bert Mulder schreef: ↑Vandaag, 18:33Zit er een stuk dichterbij dan jou...MGG schreef: ↑Vandaag, 18:29
Wat zal er gebeuren wanneer curatorium een student aanneemt en is bevestigd als predikant en daarna uit de kast komt?
-
Groepscirkel
Echt waar gaat dit over?

- Bert Mulder
- Contacteer:
Over de afzetting van Dr. J. Beeke in 1993 door de synode van de Netherlands Reformed Churches, daar hij niet de conclusie van de synode wilde aannemen over zijn echtscheiding. Nota bene was op een eerdere synode al besloten dat een echtscheiding zoals de zijne wettig was en dat men daarvoor niet aan de tucht onverhevig kon zijn.
Hij en zijn hele kerkenraad zijn door de synode afgezet, daar hun gevraagd wet of ze zich aan het besluit van de synode zouden onderwerpen, voor dat de synode zich uitgesproken hadden.
Dus kerkrechterlijk rammelde dit aan alle kanten...