Je hoogstaande ecclesiologie staat ook in de weg om deze ‘groep’ gemeente te noemen? Gemeente Groningen i.o. klinkt wat broederlijker dan groep Groningen i.o.MidMid schreef: ↑25 jun 2026, 14:12Ook al uitgerekend hoeveel 175/1400 is?huisman schreef: ↑25 jun 2026, 14:07Jij kent de gemeente blijkbaar niet. Er is een grote groep die zich aan de uiterste rand bevind. Er zijn op zijn hoogst zo'n 800 meelevende leden. Na corona worden de diensten veel slechter bezocht. De tweede dienst soms minder dan 100 (Maranathakerk)MidMid schreef: ↑25 jun 2026, 13:57 Wat ik bedoel te zeggen is dat dit een heel ander getal is dan de eerdere getallen die genoemd werden. Bij aanvang werd gedaan alsof de groep bezwaarden tussen de 300 en 400 zou liggen. En wanneer er plannen zijn om daadwerkelijk ds. Van Slooten te beroepen daar in de gemeente, lijkt mij 125 + 50 thuiskijkers, een zeer minimale basis. Ten opzichte van de 1400 leden totaal, vind ik 12,5% bezwaarden die voor zichzelf beginnen een vraagteken. Benieuwd hoe een classis hiermee omgaat.
Verder komt je reactie behoorlijk kinderachtig over met je gegokte percentages.
Duidelijk is dat het een minderheid is maar dat er nog veel in beweging is.
Bel eens met ds van Slooten voor de feiten. Beter met dan over iemand spreken toch?
Ik mag toch prima stellen dat de omvang van de uitgetreden groep op mij over komt als lager dan eerder verwacht en gecommuniceerd? Zou niet weten waarom ik daarvoor een ds. zou moeten bellen!? Voor zover ik weet zeg ik niets over hem, maar over de groep Groningen i.o.
Nogmaals dankbaar dat dit initiatief er is en dat dit in harmonie gaat met de andere gemeente. Voorbeeld voor het hele kerkverband.