Beroepingswerk [11]

Refojongere

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Refojongere »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 23:00
Refojongere schreef: Gisteren, 22:04
In het NT hadden de grote steden kennelijk een streepje voor? Jeruzalem, Antiochie, Rome, Korinthe, Thessalonica, Athene, Efeze? Kennelijk zijn er meer arbeiders nodig daar waar de oogst groot is?
De vraag is of er toen überhaupt groepjes christenen in kleinere steden en dorpen waren. Je vergelijkt appels met peren.
Refo betwijfelt of grote gemeenten een streepje voor hebben bij God. Mijn redenering is dat er veel volk is dat daar nog toegebracht moet worden. Dat is ook denk ik de reden waarom God Paulus naar de grote steden zond.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Refojongere schreef: Gisteren, 23:30
Refo betwijfelt of grote gemeenten een streepje voor hebben bij God. Mijn redenering is dat er veel volk is dat daar nog toegebracht moet worden. Dat is ook denk ik de reden waarom God Paulus naar de grote steden zond.
En met hoeveel buiten kerkelijken groeien deze gemeentes? Volgens mij is die groei nihil. Een non-argument derhalve.

Paulus ging naar de steden, maar niet om de reden die jij aangeeft. Hij ging daar naartoe omdat daar mensen waren die geloofden. Op het platteland was het christendom simpelweg nog niet aanwezig.
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 23:51
Refojongere schreef: Gisteren, 23:30
En met hoeveel buiten kerkelijken groeien deze gemeentes? Volgens mij is die groei nihil. Een non-argument derhalve.

Paulus ging naar de steden, maar niet om de reden die jij aangeeft. Hij ging daar naartoe omdat daar mensen waren die geloofden. Op het platteland was het christendom simpelweg nog niet aanwezig.
Precies. Paulus' wens was om naar onontgonnen zendingsgebied te gaan. Als je al een vergelijking zou willen (of kunnen) maken voor Nederlandse context, denk dan bijvoorbeeld aan Eindhoven, Hellevoetsluis, Sittard.
refo

Bericht door refo »

DDD schreef: Gisteren, 22:44 Je karakter zou er anders een stuk op vooruit gaan als je jezelf wat minder en anderen wat meer serieus zou nemen.Afbeelding
Lees de zin nog eens goed. :livre :humhihi
DDD

Bericht door DDD »

Ik lees de zin heel goed. Wellicht geldt het voor mij ook, al denk ik dat ik andere mensen over het algemeen eindeloos serieus neem.

Ik beweer in ieder geval niet dat ik anderen niet of minder serieus neem.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Verder on-topic aub.
Fred

Bericht door Fred »

HG

Bedankt voor Oud-Beijerland (wijk oost)

ds. C.J. Rijsdijk te Montfoort
Plaats reactie