Opvolger Van der Staaij

Eveline de Pater

Re: Opvolger Van der Staaij

Bericht door Eveline de Pater »

Ik heb begrepen dat Diederik van Dijk (nu fractie-medewerker en lid van de PKN) een hele grote kans maakt om nr. 2 te worden! Hij zou inmiddels door het hoofdbestuur zijn gevraagd! Het Hoofdbestuur schijnt niet zo happig te zijn op Bisschop.

Zie hier voor meer info over Diederik van Dijk:
http://www.sgp.nl/Page/sp1018/ml1/Index.html

Het is ook maar van horen zeggen...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Eveline de Pater schreef:Ik heb begrepen dat Diederik van Dijk (nu fractie-medewerker en lid van de PKN) een hele grote kans maakt om nr. 2 te worden! Hij zou inmiddels door het hoofdbestuur zijn gevraagd! Het Hoofdbestuur schijnt niet zo happig te zijn op Bisschop.

Zie hier voor meer info over Diederik van Dijk:
http://www.sgp.nl/Page/sp1018/ml1/Index.html

Het is ook maar van horen zeggen...
Vraag is dan of je het moet vermelden hier.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

ik kan mij na de uitlatingen van Dijkgraaf niet voorstellen dat hij het niet wordt.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Zita schreef:ik kan mij na de uitlatingen van Dijkgraaf niet voorstellen dat hij het niet wordt.
Welke uitlatingen doel jij hier op?
Auto

Bericht door Auto »

We kunnen hier heel wat roepen, maar er is een regel bij de SGP dat bij tussentijdse verkiezingen de kieslijst zoals eerder is samengesteld wordt gehandhaaft. Dus vanwege dat dhr vd Vlies stopt schuift alles door.

Hoogstens kan er op de partijdag nog iets gebeuren, maar ik weet niet of dat op de agenda staat om in bespreking te geven. Misschien dat er een SGP is die daar meer over kan vertellen?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mister schreef:
Zita schreef:ik kan mij na de uitlatingen van Dijkgraaf niet voorstellen dat hij het niet wordt.
Welke uitlatingen doel jij hier op?
Zijn interview in het ND. Hij gaf aan beschikbaar te zijn voor de kamer. Als kerk of staat een beroep op je doen, moet je goede redenen hebben om nee te zeggen, zei hij. Ik leid daaruit af dat staat intussen een beroep op hem heeft gedaan.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Auto schreef:We kunnen hier heel wat roepen, maar er is een regel bij de SGP dat bij tussentijdse verkiezingen de kieslijst zoals eerder is samengesteld wordt gehandhaaft. Dus vanwege dat dhr vd Vlies stopt schuift alles door.

Hoogstens kan er op de partijdag nog iets gebeuren, maar ik weet niet of dat op de agenda staat om in bespreking te geven. Misschien dat er een SGP is die daar meer over kan vertellen?
Maar dan heb je geen hervormde!!!
Wethouder W.J. van Duijn uit Katwijk lijkt me een goede nummer 2.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ik vermoed dat als er geen hervormde op 2 komt, dat dat echt stemmen kost.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mister schreef:Ik vermoed dat als er geen hervormde op 2 komt, dat dat echt stemmen kost.
Precies!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mister schreef:Ik vermoed dat als er geen hervormde op 2 komt, dat dat echt stemmen kost.
Ik betwijfel dat.
Links- en middenhervormd stemt geen SGP, zo simpel is dat helaas. Rechts-hervormd voelt zich meer verbonden met rechterflankgereformeerdegezindte dan met hervormde kerk in het algemeen.
Om nog maar te zwijgen over PKN/HHK-moeizaamheden.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:Rechts-hervormd voelt zich meer verbonden met rechterflankgereformeerdegezindte dan met hervormde kerk in het algemeen.
:oO
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

MarthaMartha schreef:
Zita schreef:Rechts-hervormd voelt zich meer verbonden met rechterflankgereformeerdegezindte dan met hervormde kerk in het algemeen.
is dat zo raar? Als ik als PKNhervormde bedenk dat ik in dezelfde kerk zit als ds. Hendrikse en ds. Ter Linden, voel ik me veel meer verbonden met (O)GG(iN), CGK, HHK etc dan met genoemde predikanten. Maar misschien ben ik wel heel uitzonderlijk.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:
MarthaMartha schreef:
is dat zo raar? Als ik als PKNhervormde bedenk dat ik in dezelfde kerk zit als ds. Hendrikse en ds. Ter Linden, voel ik me veel meer verbonden met (O)GG(iN), CGK, HHK etc dan met genoemde predikanten. Maar misschien ben ik wel heel uitzonderlijk.
tja... als je het zo benoemd....
maar bij de hervormde kerk in het algemeen.... denk ik niet meteen aan de predikanten Hendrikse en Ter Linden...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
huisman

Bericht door huisman »

MarthaMartha schreef:
Zita schreef:
MarthaMartha schreef:
tja... als je het zo benoemd....
maar bij de hervormde kerk in het algemeen.... denk ik niet meteen aan de predikanten Hendrikse en Ter Linden...
Weet je wat ik raar vind...dat de SGP niet alleen kijkt naar kwaliteit van de kandidaat, er staat al jaren geen CGK'er gekandideerd voor een verkiesbare plaats toch blijf ik met overtuiging SGP stemmen. Heeft nl. niets te maken met kerkelijke achtergrond. 'K vind het een stukje onvolwassenheid van onze gezindte dat wij zelfs in de SGP rekening moeten houden met de kerkelijke achtergrond van de kandidaten. Moeten we vlug van af.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
jvdg

Bericht door jvdg »

Het is, hoewel zeer onwaarschijnlijk, dat als gevolg van teleurgestelde CU-kiezers en rechtse CDA'ers die geen vertrouwen meer hebben in de partijleiding, zelfs nog denkbaar dat de SGP een zetel wint.
Ik durf daar niet in geloven, maar dan hebben we niet alleen een opvolger maar ook een extra kandidaat kamerlid nodig.

Zo, hebben we weer wat te speculeren. :OO
Tenzij je mijn posting afdoet als complete onzin natuurlijk. :mad
Plaats reactie