Wat jouw probleem is, zullen we dus niet meer horen. De moderatoren vinden dat kerkpijn in een afzonderlijk draadje moet. Ik snap dat verder niet helemaal, maar dan is het logisch dat de pijn van verschillende kanten komt.Arja schreef: ↑Gisteren, 22:45 Voor mij hoeft dit topic niet hoor. Wat hier gebeurt, is dat twee totaal verschillende dingen onder één noemer worden gezet. Aan de ene kant mensen zoals ikzelf. Aan de andere kant mensen die zich geraakt voelen omdat hun prediking ter discussie staat, door een groep die het over hypercalvinisme heeft.
Dat wordt hier op één lijn gezet als “kerkpijn”, maar dat is niet hetzelfde. Zodra je dat gelijk trekt, ga je langs elkaar heen praten. Dan wordt de één gedwongen zich te verantwoorden voor zijn ervaring, terwijl de ander spreekt vanuit betrokkenheid bij een kerkelijke systeem dat hem lief is. Wie dat verschil niet ziet, zal dit waarschijnlijk ook niet herkennen.
Ja, het is een forum... en ja, discussiëren hoort erbij. Maar niet alles wat gedeeld wordt, is bedoeld om eerst langs een meetlat van discussie gelegd te worden.
Ik dacht dat dit topic juist los was gehaald om ruimte te geven, zonder dat er direct worden gewogen of rechtgezet.
Dat wilde ik even zeggen na het teruglezen van de hele discussie van vandaag.
Ik wens jullie een goede voortzetting van het gesprek.
Dit is mijn laatste bijdrage in deze discussie.
Ik vind het op zich ook goed als iedereen dan ook luistert naar wat de ander pijn doet. Want dat gaat nu eenmaal vaak gelijk op in de gemeente van Christus. Zodra er mensen de baas gaan spelen, doet dat pijn.
Wat dat betreft, is de kerkpijn in allerlei soorten verbanden niet zo verschillend. Het is eigenlijk altijd het gevolg als de ambtsdragers niet de gestalte van Jezus Christus hebben. Dat levert kerkpijn op vanaf de kansel, en onder de kansel, in het huisbezoek en op de bijbelkring.