Gereformeerde Gemeenten

Job

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 08:01
Job schreef: Gisteren, 22:40 Zorg en oordeel lopen snel in elkaar over. Laat ik het zo zeggen: ik begrijp het oprecht niet.
Ik lees vooral een oordeel, en geen zorg. Waarom moet je er iets van vinden?
Het moet ook niet. Ik vind vooral heel veel van mezelf (en dan niet positief). De wisselende aantrekkingskracht van verschillende gebieden in Nederland kwam alleen zo ter sprake en ik bracht alleen deze observatie even naar voren.

@CvdW: natuurlijk heb ik het niet over gewoon doorstromen op de woningmarkt, dat is heel normaal. En als de middelen er zijn mag er gerust comfortabel gewoond worden.
Job

Bericht door Job »

Eloesje schreef: Vandaag, 08:24 Wij hebben recent ons hele huis aangepakt. Dit was ook hard nodig. Kostte flink geld en eerlijk gezegd hebben we er lang over getwijfeld. We hebben hier geen blijvende stad. Maar tegelijkertijd mag je wel voor je aardse bezittingen zorgen. Het mag er wel netjes uit zien.
Je kunt vanaf de buitenkant niet zien wat er van binnen leeft dus wees voorzichtig met 'ergens iets van vinden'
En ik betrap mijzelf er ook op, snel een mening hebben over andermans gedrag, dat is een grote valkuil. Ga je er wat dieper over denken is veel gedrag meestal goed te relativeren.
Hey, ik heb het dan ook over eindeloze luxe. Niet over gewoon goed voor je woning zorgen.
Eloesje

Bericht door Eloesje »

Job schreef: Vandaag, 12:55
Eloesje schreef: Vandaag, 08:24 Wij hebben recent ons hele huis aangepakt. Dit was ook hard nodig. Kostte flink geld en eerlijk gezegd hebben we er lang over getwijfeld. We hebben hier geen blijvende stad. Maar tegelijkertijd mag je wel voor je aardse bezittingen zorgen. Het mag er wel netjes uit zien.
Je kunt vanaf de buitenkant niet zien wat er van binnen leeft dus wees voorzichtig met 'ergens iets van vinden'
En ik betrap mijzelf er ook op, snel een mening hebben over andermans gedrag, dat is een grote valkuil. Ga je er wat dieper over denken is veel gedrag meestal goed te relativeren.
Hey, ik heb het dan ook over eindeloze luxe. Niet over gewoon goed voor je woning zorgen.
Snap ik, maar wanneer is het nog zorgen voor je woning of wordt het doorslaan naar mooi mooier mooist... Bij de één is dat strak gestuct en volgens de laatste modekleuren geverfd. Bij een ander pas als het een riante villa betreft.

Ik hoorde laatst dat een ware christen niet in een nieuwe auto kan rijden. Dat zou niet passen bij een sobere levensstijl. Daar geldt hetzelfde voor. De één vind dat bij een auto van 20 000 euro, de ander bij 150 000 of mogelijk helemaal niet. Daarom kun je nooit een ander de maat meten.
Plaats reactie