Vanaf 1990 bijna continu een predikant. Zal wel een fijne gemeente zijn. Ook voor kandidaten om te beginnen. Merendeel van de predikanten begon hier als kandidaat
Beroepingswerk [11]
Re: Beroepingswerk [11]
Ja idd continue
Re: Beroepingswerk [11]
Blok naar gg Veen
-
Evangelist
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41
Re: Beroepingswerk [11]
Bedoel je hiermee te zeggen dat elke kandidaat altijd vooraf al weet naar welke gemeente hoe toe moet?
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Re: Beroepingswerk [11]
Nee? Waar haal je dat uit?Evangelist schreef: ↑Gisteren, 21:24Bedoel je hiermee te zeggen dat elke kandidaat altijd vooraf al weet naar welke gemeente hoe toe moet?
-
Evangelist
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41
Re: Beroepingswerk [11]
Omdat je spreekt over een eerste ronde, en het beroep voor hem dat erbij zat.Job schreef: ↑Gisteren, 21:54Nee? Waar haal je dat uit?Evangelist schreef: ↑Gisteren, 21:24Bedoel je hiermee te zeggen dat elke kandidaat altijd vooraf al weet naar welke gemeente hoe toe moet?
Hij heeft twee ordelijke roepstemmen van Godswege ontvangen. Dat betekent in principe dat je naar één van die twee moet en mag. Wachten op beroepen die je niet hebt, lijkt me eerser de uitzondering. Maar wellicht heeft het ermee te maken dat ik zo’n ‘tweede ronde’ zoals dat noemt, toch vaak wat moeilijks vond hebben. Zeker als dat direct een week later gebeurt. Dat kan zomaar de gedachte oproepen: ‘We moeten nu eenmaal een dominee, Piet heeft bedankt, laten we nu Jan eens proberen, want met een kandidaat maak je meer kans.’ Ik chargeer een beetje, maar begrijp je wat ik bedoel?
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Re: Beroepingswerk [11]
De moeite met de tweede ronde deel ik met je. Maar wat het eerste betreft bedoelde ik enkel te zeggen: wat fijn voor hem dat het beroep van de gemeente die de Heere voor hem bestemd had, er bij zat.Evangelist schreef: ↑Gisteren, 22:27Omdat je spreekt over een eerste ronde, en het beroep voor hem dat erbij zat.Job schreef: ↑Gisteren, 21:54Nee? Waar haal je dat uit?Evangelist schreef: ↑Gisteren, 21:24Bedoel je hiermee te zeggen dat elke kandidaat altijd vooraf al weet naar welke gemeente hoe toe moet?
Hij heeft twee ordelijke roepstemmen van Godswege ontvangen. Dat betekent in principe dat je naar één van die twee moet en mag. Wachten op beroepen die je niet hebt, lijkt me eerser de uitzondering. Maar wellicht heeft het ermee te maken dat ik zo’n ‘tweede ronde’ zoals dat noemt, toch vaak wat moeilijks vond hebben. Zeker als dat direct een week later gebeurt. Dat kan zomaar de gedachte oproepen: ‘We moeten nu eenmaal een dominee, Piet heeft bedankt, laten we nu Jan eens proberen, want met een kandidaat maak je meer kans.’ Ik chargeer een beetje, maar begrijp je wat ik bedoel?
Voor een kandidaat lijkt het me namelijk (na soms eerst al weinig beroepen te hebben gehad) een hele weg om gemeenten een tweede vergadering te zien beleggen en dan alsnog beroepen te worden.