Beroepingswerk [11]

Refojongere
Berichten: 1840
Lid geworden op: 10 aug 2017, 23:28

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Refojongere »

MichelT schreef: Gisteren, 12:11 Blijdschap en verwondering in onze gemeente
De Heere doet wonderen Hij alleen
SDG
Vanaf 1990 bijna continu een predikant. Zal wel een fijne gemeente zijn. Ook voor kandidaten om te beginnen. Merendeel van de predikanten begon hier als kandidaat
MichelT
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 feb 2023, 17:29

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door MichelT »

Ja idd continue
BSH
Berichten: 588
Lid geworden op: 08 feb 2022, 08:01

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door BSH »

Blok naar gg Veen
Fred
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 apr 2006, 13:08

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Fred »

BSH schreef: Gisteren, 18:13 Blok naar gg Veen
Heel bijzonder voor gg Veen, want ds. Bakker heeft 17-06 afscheid genomen.
Job
Berichten: 5201
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Job »

Fred schreef: Gisteren, 19:56
BSH schreef: Gisteren, 18:13 Blok naar gg Veen
Heel bijzonder voor gg Veen, want ds. Bakker heeft 17-06 afscheid genomen.
Het zou 's-Gravenpolder hoop geven 😉

Blij voor de heer Blok dat tijdens de eerste ronde het beroep hoor hem erbij zat.
Evangelist
Berichten: 1168
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Evangelist »

Job schreef: Gisteren, 20:08
Fred schreef: Gisteren, 19:56
BSH schreef: Gisteren, 18:13 Blok naar gg Veen
Heel bijzonder voor gg Veen, want ds. Bakker heeft 17-06 afscheid genomen.
Het zou 's-Gravenpolder hoop geven 😉

Blij voor de heer Blok dat tijdens de eerste ronde het beroep hoor hem erbij zat.
Bedoel je hiermee te zeggen dat elke kandidaat altijd vooraf al weet naar welke gemeente hoe toe moet?
Hartelijke groet,
Evangelist
Job
Berichten: 5201
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Job »

Evangelist schreef: Gisteren, 21:24
Job schreef: Gisteren, 20:08
Fred schreef: Gisteren, 19:56
BSH schreef: Gisteren, 18:13 Blok naar gg Veen
Heel bijzonder voor gg Veen, want ds. Bakker heeft 17-06 afscheid genomen.
Het zou 's-Gravenpolder hoop geven 😉

Blij voor de heer Blok dat tijdens de eerste ronde het beroep hoor hem erbij zat.
Bedoel je hiermee te zeggen dat elke kandidaat altijd vooraf al weet naar welke gemeente hoe toe moet?
Nee? Waar haal je dat uit?
Evangelist
Berichten: 1168
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Evangelist »

Job schreef: Gisteren, 21:54
Evangelist schreef: Gisteren, 21:24
Job schreef: Gisteren, 20:08
Fred schreef: Gisteren, 19:56

Heel bijzonder voor gg Veen, want ds. Bakker heeft 17-06 afscheid genomen.
Het zou 's-Gravenpolder hoop geven 😉

Blij voor de heer Blok dat tijdens de eerste ronde het beroep hoor hem erbij zat.
Bedoel je hiermee te zeggen dat elke kandidaat altijd vooraf al weet naar welke gemeente hoe toe moet?
Nee? Waar haal je dat uit?
Omdat je spreekt over een eerste ronde, en het beroep voor hem dat erbij zat.
Hij heeft twee ordelijke roepstemmen van Godswege ontvangen. Dat betekent in principe dat je naar één van die twee moet en mag. Wachten op beroepen die je niet hebt, lijkt me eerser de uitzondering. Maar wellicht heeft het ermee te maken dat ik zo’n ‘tweede ronde’ zoals dat noemt, toch vaak wat moeilijks vond hebben. Zeker als dat direct een week later gebeurt. Dat kan zomaar de gedachte oproepen: ‘We moeten nu eenmaal een dominee, Piet heeft bedankt, laten we nu Jan eens proberen, want met een kandidaat maak je meer kans.’ Ik chargeer een beetje, maar begrijp je wat ik bedoel?
Hartelijke groet,
Evangelist
Job
Berichten: 5201
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Job »

Evangelist schreef: Gisteren, 22:27
Job schreef: Gisteren, 21:54
Evangelist schreef: Gisteren, 21:24
Job schreef: Gisteren, 20:08

Het zou 's-Gravenpolder hoop geven 😉

Blij voor de heer Blok dat tijdens de eerste ronde het beroep hoor hem erbij zat.
Bedoel je hiermee te zeggen dat elke kandidaat altijd vooraf al weet naar welke gemeente hoe toe moet?
Nee? Waar haal je dat uit?
Omdat je spreekt over een eerste ronde, en het beroep voor hem dat erbij zat.
Hij heeft twee ordelijke roepstemmen van Godswege ontvangen. Dat betekent in principe dat je naar één van die twee moet en mag. Wachten op beroepen die je niet hebt, lijkt me eerser de uitzondering. Maar wellicht heeft het ermee te maken dat ik zo’n ‘tweede ronde’ zoals dat noemt, toch vaak wat moeilijks vond hebben. Zeker als dat direct een week later gebeurt. Dat kan zomaar de gedachte oproepen: ‘We moeten nu eenmaal een dominee, Piet heeft bedankt, laten we nu Jan eens proberen, want met een kandidaat maak je meer kans.’ Ik chargeer een beetje, maar begrijp je wat ik bedoel?
De moeite met de tweede ronde deel ik met je. Maar wat het eerste betreft bedoelde ik enkel te zeggen: wat fijn voor hem dat het beroep van de gemeente die de Heere voor hem bestemd had, er bij zat.

Voor een kandidaat lijkt het me namelijk (na soms eerst al weinig beroepen te hebben gehad) een hele weg om gemeenten een tweede vergadering te zien beleggen en dan alsnog beroepen te worden.
Plaats reactie